Hamster iFokus

Hamster

Etikettervintervitrysk-vintervitdvärghamsterskötselrådgivning
Läst 99 ggr
DenAmani
0

Ihopsättning av dvärg hamster

Jag har en nästan sex veckor gammal, gammal vintervitt Dvärghamster han är jättesnäll, men jag gick med på några forum så många att för hamstrar behöver bo i par och jag har aldrig haft ett par som jag haft en i taget så hur funkar det med ihopsättning? Jag har en ganska stor Bur alla saker. 150*40 cm. Tack

𝒜 𝓁𝒾𝒻𝑒 𝓌𝒾𝓉𝒽𝑜𝓊𝓉 𝒶𝓃𝒾𝓂𝒶𝓁𝓈 𝒾𝓈𝓃’𝓉 𝓈𝑜𝓂𝑒𝓉𝒽𝒾𝓃𝑔 𝒾 𝓌𝒶𝓃𝓉

Cireea
1

Jag skulle rekommendera att du tar hjälp av din uppfödare med introduktionen.

"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck

91Marran
1

Den buren är för stor till två dvärghamstrar. De kommer att skapa egna revir och därav bråka rejält.
Så med en mindre Bur och hjälp av din uppfödare kan det eventuellt gå.
Lycka till.

Mvh
Mig

DenAmani
0

#2: jag har en mindre Bur som jag inte gillar att använda men jag skulle kunna ta fram den till ungefär 80×50 cm så är det också varit för stort eller hur stor bud behöver man när man intro

Hamsterplamster
1

#3: Själv anser jag att 100x50x50 är en lämplig storlek för 2 dvärgar dock en fråga är han från uppfödare? Nästan inga seriösa uppfödare säljer dvärgar själva. Om du har en Hybrid skulle jag rekommendera att holla han själv få de inte kan kominucera med andra hybrider

"A life without hamsters is possible but pointless"

DenAmani
0

#4: inte från uppfödare från lokal zoo butik men han har stamtavla med flera generationer hans mamma och pappa och deras föräldrar Jag har ju haft vintervita hamstrar förut. Jag hade två honor från uppfödare 2018 hade jättegärna velat gå med samma uppfödare som då, men hon svarade inte. lång historia kort: hitta honom frågade jävligt många frågor när vi köpte honom gav hon henne hos en hel pärm vilket har hans födsel-datum, diabetes-test, stamtavla, senaste veterinärbesök, allt sådant man kan ju se att hon brydde sig annars skulle jag så klart inte ha stöttat henne med mina pengar

DenAmani
0

#4: det finns typ ingen information om hur man sätter ihop dvärghamstrar så jag tänkte bara göra om att man skulle göra med Gerbiler. Trodde det skulle funka att man har en Bur som man delar upp i halva världen nät i mellan så de kan se varandra men inte röra varandra och sen varje dag efter ca en vecka i den andra buren asså byta plats på dem så en hamster är i en del av buren en dag åt den andra i den andra och sen byter man kanske varandras doft och sen efter några dagar det borde väl funka för hamstrar också?

DenAmani
0

#6: okej faktiskt hittade en artikel här så venne varför jag inte såg den förut men ska följa denna https://hamster.ifokus.se/discussion/1454476/infor-dvarghamsterkop

Välkommen till Sveriges bästa, och kanske det största, hamsterforum! Här hos oss finns massor av intressanta diskussioner, artiklar och tävlingar inom många olika ämnen, som avel, genetik, hälsa, kosthållning mm. Hamster.ifokus är helt fristående ifrån alla klubbar /föreningar. Välkommen in du också! Och det bästa är att det kostar inget att vara medlem.