Detolf hamsterbur
Hej!
Jag tänkte skaffa ett detolfskåp och göra det till en hamsterbur.
Ni som har erfarenhet hur rengör ni era detolf hamsterburar och vad ska jag tänka på?
Spotcleaning är det bästa alternativet oavsett Bur, det betyder helt enkelt att du städar bort det som behöver städas bort och fyller på med nytt endast där. På så sätt behöver din hamster inte byta ut hela reviret samtidigt och man slösar inte på Bottenmaterial genom att städa ur hela buren när det inte behövs.
Vid städning av hela buren (eller vid större mängder) hade jag nog bara skopat upp allt Bottenmaterial med hjälp av en större burk eller liknande för att det ska gå snabbt, dammsugat upp det sista som kan vara svårt att få upp och sen torkat av med en fuktig trasa. Men genom spotcleaning behöver man sällan rensa hela buren.
Sen hade jag väl kanske inte använd detolf då alldeles för många upplever problem med den som Bur. Den är lång, absolut, men den är på tok för låg och det gör att många hamstrar klättrar i taket. Även vanligt att dom biter på metallstängerna som går i botten.
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck
#1: Hej Cireea, tack för ett jätte bra svar och all bra information om detolf. Nu fick jag lite att tänka på. 😊
Jag håller med allt som #1 skrev. Jag hade en detolf tidigare men rekommenderar det inte. Jättesvår att inreda och hamstern tuggade både på gallertaket och på metallstängerna i botten. Det finns mycket bättre burar som är både högre och djupare. Hoppas du hittar något bra som passar dig och lilla hamstern 😊
#3:Okej, tack! 😁
#0: Bara en fråga Ikea säljer inte längre den så var köper du den från?
𝒜 𝓁𝒾𝒻𝑒 𝓌𝒾𝓉𝒽𝑜𝓊𝓉 𝒶𝓃𝒾𝓂𝒶𝓁𝓈 𝒾𝓈𝓃’𝓉 𝓈𝑜𝓂𝑒𝓉𝒽𝒾𝓃𝑔 𝒾 𝓌𝒶𝓃𝓉