Hamster iFokus

Hamster

Etiketterhälsahamsterlånghårig
Läst 154 ggr
Godiva
0

Vår lilla hamster mår inte bra😥

Hej!
Vi har en liten långhårig kille som är 1 år och tre månader.❤️ Han är långsam och vinglig och har i två dygn inte varit aktiv i sitt Hjul 😥 Han äter dock men inte med lika god aptit. Men kommer inte fram direkt maten kommer som innan.Har svårt att se om han dricker..detta skedde ungefär samtidigt som vi gav honom ett trähus. Tänker att det inte borde bero på det men det är den enda förändring vi gjort.
Han uppträdde på liknande vis för 3 månader sedan med piggade på sig efter två dagar! Självklart ska vi ringa en veterinär men ville bara höra om någon upplevt samma sak eller har ideér om vad det kan vara?

Cireea
1

Att han vinglar tycker jag låter som att han haft en stroke eller liknande. Kan vara så att han kan återhämta sig men jag skulle uppsökt veterinär omgående.

Hamstrar är bytesdjur så när dom visar så pass tydligt att dom inte mår bra så vet man att det är allvar.

"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck

Godiva
0

Tack för svar🙏 Är det vanligt hos Hamstrar?? Hans tillstånd idag är att han helt plötsligt äter med full aptit och far omkring utan att vingla❤️ Vi får hålla koll vidare😊

Anonymanvändare
0

Detta hände min gamla hamster en gång. Han gick vinglig o så och sedan vart det bra ett tag. Sen gick han tyvärr bort…

Sajtvärld på "ödehus ifokus".

Godiva
1

Ok, vad trist😔 Sigge uppträdde som nu för tre månader sedan men sedan var han helt som vanligt. Nu efter dessa vingeldagarna är han som vanligt förutom att han inte springer i sitt Hjul.

Cireea
0

Låter som en "mildare" stroke då som jag var inne på.

"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck