Hamster iFokus

Hamster

Etiketterdvärghamsteruppfödare
Läst 96 ggr
EmmaLilly
2024-10-30 19:49
0

Dvärghamstrar

Hejsan!
Rätta mig om jag skriver på fel ställe. Har precis gått med här.
Vår familj söker två nya familjemedlemmar, dvärghamstrar, syskon.
Vi har läst på ordentligt och kan erbjuda ett fint hem.
Vi bor i Habo, Jönköping. Undrar om det finns seriös uppfödare i närheten av oss?

Hälsningar Emma med familj.

• Redigerat 2024-10-30 20:43 av Cireea
Cireea
2024-10-30 20:42
0

Vilken art är det tal om?

"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck

EmmaLilly
2024-10-30 22:25
1

Vintervit
Har läst på om olika, men tar gärna emot mer info och för/nackdelar. Samt tips, det blir våra första hamstrar så vi vill vara väl förberedda.

• Redigerat 2024-10-30 22:30 av EmmaLilly
Cireea
2024-10-30 22:45
0

Tipsar er om att kolla på uppfödarkartan:
https://hamster.ifokus.se/discussion/1493503/uppfodarkarta

Även om det inte finns en uppfödare precis i närheten så brukar det gå att lösa transport. Har själv skickat hamstrar så långt som till Tjeckien men även runtom i Sverige och Norge. 😊 Viktigast är att man är nöjd över valet av uppfödare!

Välkommen till Sveriges bästa, och kanske det största, hamsterforum! Här hos oss finns massor av intressanta diskussioner, artiklar och tävlingar inom många olika ämnen, som avel, genetik, hälsa, kosthållning mm. Hamster.ifokus är helt fristående ifrån alla klubbar /föreningar. Välkommen in du också! Och det bästa är att det kostar inget att vara medlem.
91Marran
2024-10-31 09:13
0

Glöm inte att fråga uppfödaren om hamstern finns en bit ifrån att det är okej att någon annan hämtar upp och fraktar hamstern till dig.
Jag hörde av mig till en uppfödare och sa att jag finns 35 mil bort. Gav handpenning. Sen när jag frågade om transport så var jag tvungen att hämta själv eller förlora handpenningen.

Lycka till med hamstrarna!

Mvh
Mig

Cireea
2024-10-31 09:42
1

#4 Oj! 🤯
Det var inte särskilt hjälpsamt av uppfödaren… faktiskt aldrig hört talas om någon som nekat köp när man inte kan hämta själv. Speciellt.

Hamsterplamster
2024-11-02 20:36
0

#0: Om ni inte hittar någon uppfödare skulle jag rekommendera att adoptera en från tex blocket men om ni har barn skulle jag inte rekommendera deta valet (dvärgar från blocket är nästan alltid hybrider och kan vara mer aggresiva)

"A life without hamsters is possible but pointless"