Roboski i 145l
Jag och min mamma har funderat på om vi ska skaffa ett gäng roboskis nån gång och idag hittade hon en (han gick inte ihop med sin burkopis) problem är att vi just nu barra har en 145l Bur så min fråga är om den ensam robiski hanne kan leva ett bra liv där?
"A life without hamsters is possible but pointless"
En ensam roborovski dvärghamster kan leva ett bra liv i en 145 liters bur, förutsatt att buren är korrekt inredd och att hamstern får tillräckligt med stimulans och motion. Enligt rekommendationer från djurexperter bör en bur för en ensam dvärghamster vara minst 80x50 cm i bottenyta, vilket motsvarar ungefär 4000 kvadratcentimeter. En 145 liters bur kan vara tillräcklig beroende på dess dimensioner och inredning. Det är viktigt att buren har tillräckligt med utrymme för att hamstern ska kunna gräva, springa och utforska. Se till att inkludera hjul, tunnlar, gömställen och annat berikande material för att hålla hamstern aktiv och glad.
Källor:

Det bästa för den vore att inte vara ensam.längre. En Roborovski borde få chansen att bo med en artfrände (eller fler)då dom är väldigt sociala djur. Om det inte är en äldre hamster som verkligen inte gått ihop med tidigare kompisar.
#1: han har bott med en roboski tidigare vilket inte funkade ham är ca 8 månader gammal
En robbe kan absolut trivas i en 145liters Bur! 😊
När han inte gick ihop med sin burkompis, var det en kunnig ägare som hade dom då? För många gånger går dom inte ihop på grund av ägarens fel. Dvs att man haft för stor eller för liten Bur, felaktig inredning eller exempelvis rensat bort reviret så det uppstått problem.
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck
- Redigerat 2024-09-05 13:15 av Cireea
#3: Det står tyvärr inte i annonsen allt vi vet är att de inte gick ihop

#2 Det är mycket möjligt att han skulle funka ihop med en bebis-hane. Han är väldigt ung för att behöva vara ensam resten av livet. Ibland kan uppfödare hjälpa till med ihopsättning.
#5: Okej då ska vi kolla upp om det är möjligt att ge han en ny kompis