Vilken bur har ni?
Ska börja kolla lite på hamsterbur, vilken tycker ni är bäst? Vilken är mindre bra enligt dig? Har funderat på att ha begagnade akvarium, finns billiga som kan ha små läckor men som inte har någon betydelse då jag inte ska fylla med vatten. Är det en bra idé? Akvariumet jag tittat ut är 150×50x50 (B,D,H) Funkar det? Kan jag ha locket som kommer med akvariet isåfall eller behöver jag något med mera ventilation?
Det akvariumet har bra storlek. Du behöver göra ett lock med nät eller galler så den inte smiter.
Mvh
Mig
Jag tycker om Skyline Marrakesch 😊
Men akvarium är också toppen, dock kan du inte använda locket som följer med då det inte blir bra för varken cirkulation eller säkerhet. En träram med nät/galler är det bästa alternativet.
Alla typer av gallerburar går bort för min del, det blir alldeles för lätt ett problem med att hamstern gnager och klättrar i gallret.
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck
Jag har en Ikea detolf och är väldigt nöjd med den. Fick den bortskänkes på blocket. Inte en skråma och efter rengöring är den nästan som ny. Ägarna innan hade också använt den till hamster och ville att någon annan skulle få glädje av den. Det ända jag skulle önska vore att den skulle vara lite högre och möjligtvis bredare, men jag är oavsett väldigt nöjd med den och tycker att den är väldigt fin som möbel (lång och fin uppe på byrån). Det var en av anledningarna till att mina föräldrar tyckte att jag kunde ha den.
Jag tycker att det låter bra som du säger att hitta ett aquarium till din hamster och storleken du nämnde låter bra. Om du själv ska köpa buren med egna pengar kan det vara ett bra alternativ.