Campbells bråkar konstant
Hej!
Jag har två Campbells honor på nästan 1 år som bott ihop hela livet. Dessa har någon månad efter att deras syster avled bråkat konstant. De har blivit väldigt revirtänkande mot varandra och sover inte lika ofta ihop. Så fort de går nära varandra så börjar de bråka, jaga, eller slå varandra.
När de bråkar går de inte in för att döda men de går ofta ihop som en ”boll” och det har hänt flera gånger att deras ögon blivit röda och variga runtomkring pågrund av rivsår (?). Ena har även fått en tuss hår borttagen i pannan.
Jag börjar bli orolig för båda två men har ingen aning på hur jag ska gå tillväga. Det känns tråkigt att behöva sära på dem, speciellt efter deras ”depression ” efter deras systers död , men jag vill inte heller att det ska fortsätta såhär. Tips och rådgivning önskas gärna 😊
Hej!
Jag tror att det bästa du kan göra är att separera dem. Hade 2 st förut som började bråka, ledde till att båda fick bit och rivmärken. Sedan separerade jag dem och allt läkte och blev fint. Men nu är båda i hamsterhimlen, inte pga faljt, av ålder, de blev 2 år ca.
Separera gärna innan de dödar varandra!
#1: Hej, ja, vi får nog tyvärr göra det.
Har ni några tips på hur vi ska går tillväga?
#4: Okej!