två separerade dvärghamstrar
så vi köpte två dvärghamstrar (tjejer syskon) och dom bodde bra ihop men började bråka ofta men inte skada varandra nrö vi hade köpt dom, förmodligen för det var ny Bur osv men jag tyckte inte att man skulle sära på dom för dom skadade inte varandra, men när jag var bortrest började min mamma bli orolig för dom bråkade såhär ofta och särade på dom. jag vet inte om det var rätt eller inte men jag skulle nog inte ha gjort det, och nu har dom bott isär i 2 månader. Kan man testa ha dom ihop igen eller blir det farligt bråk då..?
meredith & lexie🤍🩶🫶🏻
Vilken art gäller detta?
Vad säger uppfödaren?
Jag säger att det är tveksamt att sätta ihop dom igen när det gått så pass lång tid. Och ska man testa bör det utföras av någon som är kunnig.
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck
Tack för svaret, det är två vintervita. Dom är faktiskt från en djuraffär.. jag stödjer absolut inte det och när vi köpte dom så visste vi inte hur dåligt det egentligen kunde vara.
Men då ska vi inte sätta ihop dom för så kunniga är vi inte
meredith & lexie🤍🩶🫶🏻
Då är det två hybrider du har och då avråder jag från att testa ha ihop dom igen. Det brukar funka dåligt att introducera på nytt när man särat dom en gång.
Okej, tack. Men är det helt säkert att dom är hybrider? dom i affären sa att dom kommer från privat uppfödare (har ingen aning vad det ska betyda). de är väldigt tama dock men de kanske inte har något med de att göra
meredith & lexie🤍🩶🫶🏻
#4 Finns ingen stamtavla så räknas dom som hybrider. Precis som att en katt eller hund räknas som blandras när dom saknar stamtavla.
Privat uppfödare säger egentligen ingenting, vem som helst räknas som uppfödare sekunden dom tar en kull. Det innebär inte per automatik att det är en seriös eller etisk uppfödare. En seriös uppfödare skulle aldrig sätta sina djur i en djuraffär då man behöver ha kontinuerlig kontakt med alla sina köpare för att utvärdera sin avel.