Hamster iFokus

Hamster

Etiketter: hälsahamsterallmäntskötsel
Läst 137 ggr
Cireea
4

Hjälp din hamster i värmen

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu när värmen slagit till ordentligt (på många håll) så känner jag att det är dags för ett inlägg om just värmen. Genom några enkla knep kan vi som ägare hjälpa våra hamstrar att klara sig igenom dom varmaste dagarna.

En av mina favoriter är att sätta en bunke ovanpå buren med en fryst kylklamp.
Lägg kylklampen på locket och sätt en bunke ovanpå. Bunken hjälper den svala luften att leta sig ner i buren och hamstern får hjälp att hålla rätt temperatur.

Andra knep är att frysa ner sandbandet och byta ut vattnet ofta så det håller sig friskt och fräscht.

Läs mer i vår artikel: https://hamster.ifokus.se/discussion/1454118/nar-det-ar-varmt

"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck

Välkommen till Sveriges bästa, och kanske det största, hamsterforum! Här hos oss finns massor av intressanta diskussioner, artiklar och tävlingar inom många olika ämnen, som avel, genetik, hälsa, kosthållning mm. Hamster.ifokus är helt fristående ifrån alla klubbar /föreningar. Välkommen in du också! Och det bästa är att det kostar inget att vara medlem.
  • Redigerat 2023-06-15 13:02 av Cireea
[i_love_iller_2]
0

artikeln var jättebra! neo och jag ska ut i skuggan nu i sin hage

HaMsTeRpLaMsTeR123
1

Det är oftast varmare ute? Samt att det inte är säkert att ta ut hamstrar då de kan utsättas för många olika faror, så jag rek. Ej.

[i_love_iller_2]
0

#2: han e i sin hage och jag passar han hela tiden och tittar på han hela tiden så jag ser om något djur försöker ta han.

91Marran
0

#3: Se upp för ohyra och andra saker som kan smitta. Blir hamstern smittad av något ute så kan hamstern bli allvarligt sjuk. Inte så vanligt men det kan hända.

Mvh
Mig

[i_love_iller_2]
1

#4: tack det ska jag tänka på!