Hamster iFokus

Hamster

Etiketterhälsakosthållninghamstercampbells
Läst 105 ggr
Biffighamster123
0

Hamster behöver gå upp i Vikt

Min hamster behöver gå upp i vikt, har ni några tips på bra mat som kan få honom att gå upp i vikt?

HaMsTeRpLaMsTeR123
1

du kan ge en fetare kost, med bland annats feta fröer och mjölmaskar (fortfarande i en måttlig mängd)

HaMsTeRpLaMsTeR123
0

varför behöver din hamster gå upp i vikt?

Herveaux
0

// Harley

Välkommen till Sveriges bästa, och kanske det största, hamsterforum! Här hos oss finns massor av intressanta diskussioner, artiklar och tävlingar inom många olika ämnen, som avel, genetik, hälsa, kosthållning mm. Hamster.ifokus är helt fristående ifrån alla klubbar /föreningar. Välkommen in du också! Och det bästa är att det kostar inget att vara medlem.
UlrikaD
1

Behöver han gå upp i vikt pga att han tappat vikt?
När hamstrar blir gamla så kan dom tappa i vikt och man kan behöva ändra i kosten.
Har hamstern alltid haft en viss vikt kan det vara så att det är just där den "hör hemma". Olika linjer kan vara olika stora. Hamstrar från djuraffär brukar ligga lägre i vuxenvikt än hamstrar från bra uppfödare.
Har du en hamster som helt plötsligt börjar tappa i vikt fastän den haft samma kost kan det bero på sjukdom.

Meraxes
0

Vilket Foder äter hamstern nu?

Biffighamster123
0

#3: Nej det är det inte det här är om min roborosvski

Biffighamster123
0

#5: Det är en sån brit påse från djuräffaren.

Biffighamster123
0

#4: Jag bytte hans mat köpte en annan påse. En annan från den jag brukar köpa kan det bero på det?

UlrikaD
1

#Foderbyte bör göras försiktigt. Alltså man blandar ut det gamla med mer och mer av det nya under en tid.
Ett rakt av byte kan ge magbesvär eller helt enkelt att hamstern inte äter eller gömmer undan maten.
Så om den inte äter går den ju ner i vikt. Självklart ska man byta Foder om det gamla den ätit inte innehåller det som är bäst för hamstern. Men även om det är dåligt bör man behålla det ett tag medan man fasar in det nya.