Hamster iFokus

Hamster

Etiketter: hälsabeteendehamstercampbells
Läst 132 ggr
Biffighamster123
0

Hamster liten boll vid ögat

Hamster svullen runt ögat

Idag så märkte jag att min hamster har som en liten bulla på båda ögonen det är lite rött runt omkring. Hamstern beter sig normalt. Men jag vet inte vad jag ska göra jag vill inte till veterinärien än och jag vet inte om det är vagel eller någon böld?
Ska jag typ ta Koksaltlösning med en topps och dutta på svullnaden eller hur ska jag göra?! Snälla hjälp vill inte göra något värre

HaMsTeRpLaMsTeR123
0

du måste kontakta veterinär om du är orolig för ditt djurs hälsa, en böld kan vara smärtsam.

Cireea
0

"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck

Välkommen till Sveriges bästa, och kanske det största, hamsterforum! Här hos oss finns massor av intressanta diskussioner, artiklar och tävlingar inom många olika ämnen, som avel, genetik, hälsa, kosthållning mm. Hamster.ifokus är helt fristående ifrån alla klubbar /föreningar. Välkommen in du också! Och det bästa är att det kostar inget att vara medlem.
HaMsTeRpLaMsTeR123
0
Välkommen till Sveriges bästa, och kanske det största, hamsterforum! Här hos oss finns massor av intressanta diskussioner, artiklar och tävlingar inom många olika ämnen, som avel, genetik, hälsa, kosthållning mm. Hamster.ifokus är helt fristående ifrån alla klubbar /föreningar. Välkommen in du också! Och det bästa är att det kostar inget att vara medlem.
  • Redigerat 2023-01-01 22:24 av HaMsTeRpLaMsTeR123
Biffighamster123
0

#1: Den är ganska så liten dock om det blir värre och jag ser att det är smärtsamt för honom så går jag nog till veterinärien.

Cireea
2

#4 Dom är bytesdjur och lider i tysthet in i det sista. När du väl märker att din hamster har ont så har det gått alldeles för lång tid..

Meraxes
0

#4 Förlåt men "går nog till veterinären"? Du borde definitivt gå till vet redan nu. Det är lika viktigt att söka vård åt en hamster som åt en hund eller katt eller vilket djur som helst. En hamster har inte mindre ont än andra djur när den är sjuk/skadad. Det är ett brott mot djurskyddslagen att inte ta sitt djur till veterinär vid behov.

Jag menar inte att du inte vill din hamsters bästa, det tror jag att du gör, men man ska inte vänta i onödan med veterinärvård. Bättre att söka en gång för mycket än en gång för lite. Hoppas lillen kryar på sig!

91Marran
0

Varför vill du inte till veterinären ännu? :)

Mvh
Mig

[Lilium]
1

Om hamstern är sjuk ska du åka in, du kan ringa vet annars, eller prata med firstvet om det tex är stängt på vet kliniken.

91Marran
0

Hur har det gått?

Mvh
Mig

Biffighamster123
0

#9: Jag tror att min hamster har vagel det ser fortfarande likadant ut som igår

Cireea
2

#10 ja eller så är det något annat som ser likadant ut idag. Det måste inte förändra sig från ett dygn till ett annat för att vara något allvarligt.

eftersom du skrev inlägget från första början så finns en uppenbar oro från din sida. Åk in med djuret.