Hamster biter i buren
Min guldhamster biter i buren nästan ständigt tills hon blir trött o går o lägger sig, och väldigt störande ljud..
vi har en ganska stor träbur och fattar inte riktigt varför hon ändå vill försöka ta sig ut, antingen är det för att hennes tänder kliar o är påväg att bli för långa, eller så är det att hon bara vill ut för att hon är uttråkad eller inget och göra? För inredningen tycker jag är bra
Hon biter mest på dagen då hon egentligen ska sova och lite på kvällen
Vet ni vad det kan bero på?
Cindy ~2022-02-27~
Oftast är det att de är uttråkade eller varit utanför buren och insett att det är roligare utanför buren. Släng in en massa kartonger.
Mvh
Mig
#1: aha okej! Så jag slänger in en äggkartong i buren får se om hon slutar gnaga i buren! Tack för tipset!
Cindy ~2022-02-27~
#2 När jag hade hamster så slängde jag in en hel drös med kartonger. Men en äggkartong är bra! :) Den kan du gömma lite godis i.
Mvh
Mig
#3: ja! Tänkte inte ens på att man kan gömma godis i äggkartongen men ska göra det direkt! :)
Cindy ~2022-02-27~
Hur ser inredningen ut? Det är lättare att ge tips om man kan se hur buren är inredd. Lägg gärna upp en bild!
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck
har du testat att sprida ut mat varje dag? Kan hjälpa lite. Testa att lägg in massa kartong och mer inredning (om det går).
lite tips från mig.
#6: Japp, brukar oftast ibland lägga mat i matskålen och ibland bara sprida ut det så hon får leta, men ska börja sprida ut maten istället varje dag, och jag har lagt in en äggkartong också!
Cindy ~2022-02-27~
#5: lägger ut imorgon om jag kan!
Cindy ~2022-02-27~
#8: Hur går det? :)
#9: hej haha har inte hunnit och lägga ut en bild men ska göra det imorgon om jag kan
Cindy ~2022-02-27~
#0: Jag tror att din hamster är ganska så uttråkad och inte nöjd i sin Bur. Hamstern kanske också är väldigt stressad
#12: har du någon bild på buren?☺️