Omplacerings hamster
Hej!
Ska senare idag hämta hem en liten tam(enligt dem) guldhamster tjej på 1,5 år som familjen tröttnat på! Hon ska få bo hos mig sin sista tid❤️ om någon undrar kommer jag absolut inte överge Alfons, ska hantera honom precis lika mycket som innan. Vill bara ge henne en ärlig chans då hon är såpass gammal och dem lagt ut flera annonser men ingen verkar intresserad pga hennes ålder.
Här är hennes transport låda hon ska få vara i 1 timme då det är den restiden det tar. Är det något jag ska ändra eller lägga till? Hon har ett hus hon kan gömma sig i med strimlat toalettpapper, spridit ut lite mat och ska sedan när det närmar sig ska jag lägga in en liten gurkbit ifall hon blir törstig då jag inte kan lägga in skål för antar att det kommer välta🙈
Skriver på telefonen så det blir lite fel i texten här och där men hoppas ni förstår ändå vad jag försöker få fram😆
Byt ut huset till ett i kartong. Huset kan skada hamstern om det far iväg snabbt som vid inbromsning/gasningar .
Mvh
Mig
Mitt hjärta stannade då jag trodde du skulle omplacera Alfons😅 Han är så himla gullig!
#2: Har tyvärr ingen mindre kartong hemma, något annat alternativ?
#3: Absolut inte🥰
Du får mer än gärna uppdatera om hur det går 😁
#8: sötinosen dåååå…fint namn :) vart ska den lilla tjejen bo då?
#10: okej, fininsen 😍
#11: Tanken var att hon egentligen skulle bo i platsa lådan men eftersom det verkar som Alfons inte trivs och detta är en hona som jag förstått oftast är mer aktiva(har bara haft hanar innan) så tänkte jag att det blir bättre såhär!
måste bara säga, det är så himla fint att det finns människor som du som tar hand om omplaceringar. Speciellt dem gamla som ofta inte får någon uppmärksamhet alls ❤️
#13: Åh tack❤️ fick så ont i hjärtat när jag ser att det funnits annonser på henne sen oktober och bara fått återbud pga hennes ålder! Klart lillen ska ha det bra även om hon är äldre och familjen tröttnat🥺
#10: så söt! 😍😍😍😍😍Liknar min på pricken
- Redigerat 2022-12-01 12:35 av [I_love_iller1]