Hamster iFokus

Hamster

Etiketterguldhamsterhamsterburar
Läst 74 ggr
Anonym#10
0

Byta bur?

Hej, min kompis har precis (igår) skaffat en guldhamster. Och nu vill hon byta Bur direkt. Hon hade redan en annan Bur än den hon köpte från sina gamla hamstrar, men är det verkligen bra? Blir det inte väldigt stressigt för hamstern att byta miljö 2 gånger i rad på 2/3 dagar? Bara undrar för det känns lite ja ni fattar (konstigt?).

//nån

HaMsTeRpLaMsTeR123
0

det är klart att det kan bli stressigt, men ifall det är det enda alternativet, då den andra buren är dålig (?) så är det ju ett måste.
Man kan ju välja att vänta lite med Bur byte tills hamstern vant sig vid miljön.

Anonym#10
0

Jag själv har också guldhamster och han har en likadan Bur som kompisen har (ferplast duna bur) och den funkar ju hur bra som helst. Hon gillade bara inte hur den såg ut så därför vill hon byta.

//nån

[Lilium]
0

Vad vill hon byta till? Det kan absolut bli stressigt. Vänta ett tag om det inte är ett måste.

Anonym#10
0

Hon vill byta till ett glas akvarium 😊

//nån

HaMsTeRpLaMsTeR123
0

det blir nog ganska mycket med nya miljöer. Skulle nog vänta ett tag, åtminstone en vecka eller så

Cireea
0

Jag hade bytt direkt beroende på individen. Jag köper endast djur från uppfödare och då är det sällan ett burbyte skulle vara ett problem.

"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck