Hamster iFokus

Hamster

Etiketterguldhamsteruppfödninghamsterdvärghamster
Läst 78 ggr
neuzss
1

Köp av hamster

Jag är på jakt efter en familjemedlem(ar?) till vår familj som bor i Halmstad :) jag har bara vana av hamstrar på den nivån att jag haft dom som barn så tar gärna emot input och tips. Dock har jag haft kaniner i många år som vuxen, har mindre hund osv så har stor djurvana överlag.

Det var lite svårare än jag trodde att hitta vår nya vän så jag undrar helt enkelt om ni har några tips på uppfödare? :) Vi bor som sagt i Halmstad, kan tänka oss både dvärg- och guldhamster, även om vi nog varit mer inne på guld.

Vet ni någon bra uppfödare? Viktigast för oss är en trevlig individ. Önskar leverans mellan oktober-december och skulle gärna se att vi slapp åka så långt för att hämta ☺️

Djuraffär eller så är inte alternativ så sådana tips undanbedes. ☀️☀️☀️

Herveaux
0

Tack för att ni vänder er till en seriös uppfödare! 🌺

I väntan på tips om specifik uppfödare kan ni kolla på vår Uppfödarkarta om det finns någon intressant i er närhet.
https://hamster.ifokus.se/discussion/1493503/uppfodarkarta

// Harley

Välkommen till Sveriges bästa, och kanske det största, hamsterforum! Här hos oss finns massor av intressanta diskussioner, artiklar och tävlingar inom många olika ämnen, som avel, genetik, hälsa, kosthållning mm. Hamster.ifokus är helt fristående ifrån alla klubbar /föreningar. Välkommen in du också! Och det bästa är att det kostar inget att vara medlem.
[Lilium]
0

skulle tipsa att ni kollar på uppfödarkartan som ovan nämner. Jätte bra att ni vänder er till seriös uppfödare!

neuzss
0

Tack för tips :)
Jag har kollat där men finns typ en som är närmre än många timmar bort. Läst en del om att man kan lösa transport osv ibland så tänkte att det kanske fanns folk som hade koll här :)

HaMsTeRpLaMsTeR123
0

#3: jo det brukar alltid lösa sig med transport. Kanske kan ni (uppfödare) köra hälften eller så kanske någon som ska åka just den sträckan kan köra hamster(na).
Du kan ju hitta någon uppfödare med en aktuell kull och fråga! 😊

Cireea
0

Skulle absolut hört av mig till några på uppfödarkartan och kolla läget. Transport löser sig alltid!

Hade nyligen en köpare i Luleå, och då bor jag i Sarpsborg i Norge (nära gränsen vid Strömstad). Så det går om man är villig att hitta lösningar 😁

Ska ni till Göteborg något i höst? Har nämligen en köpare där som garanterat kan ta med en bebis åt er när hon hämtar sin hos mig 😊

"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck