Springer inte i hjulet
Min guldhamster hane springer inte i hjulet längre typ de första veckorna jag hade han älskade han det men nu springer han aldrig i det och vill verkligen inte stoppa in honom i någon hamsterboll så då vet jag inte hur jag ska aktivera han har ni några tips?
Å har ett plast Hjul

Aktivera honom I en hage med nya ssker att upptäcka. Eller var med honom på golvet om det är möjligt.
Bra idé har en lekhage som jag ännu inte testat ska testa om han gillar den
#2 Hur smalt är det?
Mvh
Mig
Ta ut honom varje dag i en exempel hage och byt inredningen i den någon/några gånger i veckan.
Hur länge han ska vara ute beror på individ men skulle börja med 20 min till ca 2 timmar.
Att strö ut fröblandningen över hela buren ger dem också något att göra. Det gör så att de får leta och använda sina vilda instinkter.
👌
Utifrån det som är beskrivet så ser jag inte problemet..
Hamstern vill inte springa i Hjul, då finns kanske inte behovet för det? Alla har inte behov av Hjul och det går lika fint. Jag ser detta framför allt hos hanar, att intresset för hjulet minskar ju äldre dom blir.
Det är en annan sak om han uppvisar tecken på understimulering, då behöver man fundera på alternativa lösningar om hjulet inte är intressant. Men om han verkar nöjd med livet så .. ja.. låt honom 😅
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck
#9: Oj, mena alla*
Cindy ~2022-02-27~
Har köpt en lekhage nu
Han älskar den!!!!!
#11: vad bra! 😊
#0: kanske för litet
Jo vi köpte de när han var cirka 8 veckor och han är ett halvår nu
Kanske
Hur stort och smalt är hjulet han har nu?
Mvh
Mig
Han har alltid haft samma
Kan mäta det sen