Hamster iFokus

Hamster

Etikettguldhamster
Läst 204 ggr
[I_love_iller1]
0

Springer inte i hjulet

Min guldhamster hane springer inte i hjulet längre typ de första veckorna jag hade han älskade han det men nu springer han aldrig i det och vill verkligen inte stoppa in honom i någon hamsterboll så då vet jag inte hur jag ska aktivera han har ni några tips?

91Marran
0

Mitt tips är att byta Hjul. Köp ett tic tac Hjul. Bredare än vanliga Hjul. Hade samma problem som du och köpte det hjulet. Då blev det full fart igen. Hon tyckte att det andra hjulet var för smalt.

Mvh
Mig

[I_love_iller1]
0

Å har ett plast Hjul

UlrikaD
1

Aktivera honom I en hage med nya ssker att upptäcka. Eller var med honom på golvet om det är möjligt.

[I_love_iller1]
0

Bra idé har en lekhage som jag ännu inte testat ska testa om han gillar den

91Marran
0

#2 Hur smalt är det?

Mvh
Mig

HaMsTeRpLaMsTeR123
1

Ta ut honom varje dag i en exempel hage och byt inredningen i den någon/några gånger i veckan.
Hur länge han ska vara ute beror på individ men skulle börja med 20 min till ca 2 timmar.

Att strö ut fröblandningen över hela buren ger dem också något att göra. Det gör så att de får leta och använda sina vilda instinkter.

[I_love_iller1]
0

👌

Cireea
2

Utifrån det som är beskrivet så ser jag inte problemet..
Hamstern vill inte springa i Hjul, då finns kanske inte behovet för det? Alla har inte behov av Hjul och det går lika fint. Jag ser detta framför allt hos hanar, att intresset för hjulet minskar ju äldre dom blir.

Det är en annan sak om han uppvisar tecken på understimulering, då behöver man fundera på alternativa lösningar om hjulet inte är intressant. Men om han verkar nöjd med livet så .. ja.. låt honom 😅

"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck

hamsterr
0

Han kanske inte är intresserad av hjulet längre? En lekhage skulle nog vara perfekt för din hamster, inte alls hamstrar som springer i Hjul utan dem kan klara sig utan Hjul också! :)

Cindy ~2022-02-27~

hamsterr
0

#9: Oj, mena alla*

Cindy ~2022-02-27~

[I_love_iller1]
0

Har köpt en lekhage nu

[I_love_iller1]
0

Han älskar den!!!!!

HaMsTeRpLaMsTeR123
0

#11: vad bra! 😊

Samantha_
1

#0: kanske för litet

[I_love_iller1]
1

Jo vi köpte de när han var cirka 8 veckor och han är ett halvår nu

[I_love_iller1]
0

Kanske

91Marran
0

Hur stort och smalt är hjulet han har nu?

Mvh
Mig

[I_love_iller1]
0

Han har alltid haft samma

[I_love_iller1]
1

Kan mäta det sen