Hamster iFokus

Hamster

Etiketthamster
Läst 99 ggr
Angeli!
0

Hamstrar i samma rum

Jag undrar om man kan ha en guldhamster hane i samma rum som dvärghamster honor? Kommer hanen bli stressad när honorna brunstar?

DalaShana
0

#0: Har haft hane/hona hamstrar i samma rum förut i min erfarenhet så går det bra så länge burarna inte är för nära, så rummet ska väl inte vara jätte lite då. Jag hade dock båda 2 i DIY glas burar med stål tråd lock (låter lite konstigt kanske men det är vanligare i Amerika)
Dom kanske känner av varann mer om man har såna där hamster burar med en plastbotten och stål Bur? Ovanpå( vet inte namnet för dom ). Det är också vanligt i andra länder att ha hamstrar i hyllor ovanför varandra ( då är burarna inbyggda i själva hyllan typ )

Angeli!
0

Okej tack för svar. :)

Cireea
1

Jag har honor och hanar i samma rum och dom står lite hur som helst. Könen är blandade och burarna står bredvid varandra samt ovanpå varandra, det går hur fint som helst. Aldrig upplevt att någon individ reagerat negativt.

Men såklart finns det individer som inte klarar närhet till det andra könet. Sånt får man utvärdera.

"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck

zickan
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Mina guldhamster av både kön står såhär utan problem. Har en Bur med råttor bredvid med.
Även Bur på golvet bredvid.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.