Hamster iFokus

Hamster

Etiketterguldhamsterburar
Läst 228 ggr
Samantha_
0

Bra Burar med galler?

Jag har en bin-cage men jag hatar att saker kan ramla in i buren (Har inget lock)
vad inns det ör bra, stora, och finna burar (har en guldhamster) så han måste ha en ganska stor bur

Cireea
1

Bygg ett lock, borde väl vara rimligare i kostnad än att köpa en helt ny Bur tänker jag.

"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck

91Marran
0

Håller med Cireea! Det går snabbt och enkelt att göra ett lock.

Mvh
Mig

blåbärskulan
1

#0: Man ska helst inte ha en Bur med galler.

Tycker dunaburarna är bra, de finns i olika storlekar. Annars en detolf från Ikea, men då får man bygga ett eget lock. Men det är inte så svårt.

Samantha_
0

#0: kan jag använda Savic Hamster heaven 100 cm?

Cireea
0

#4 Nej. Den bör du inte använda.

Samantha_
0

#4: den är 5000 kvadrat cm
800 sq inches

Cireea
0

#6 Det är inte storleken som är problemet utan det faktum att det är en gallerbur. Tyvärr ger det hamstern dels möjlighet till att klättra, vilket det i sig är en fara då hamstrar inte är klättrande djur, men det gör också att hamstern kan börja gnaga galler. Använd hellre en Bur utan galler som hamstern kan klättra eller gnaga på.

91Marran
0

#6 Hur räknade du ut storleken? Buren med dina mått är större än mitt hus. :)

Håller med om att man ska undvika galler. Det är en stor risk. Har använt mig av det och sett hur dumt det kan vara.

Mvh
Mig

HaMsTeRpLaMsTeR123
1

#8: nej, inte kvadrat meter, utan kvadrat CM 😊

Samantha_
0

#7: min hamster klättrar inte men ok jag ska hitta en bättre bur

Cireea
3

#10 alla gör som dom vill men är onödigt att köpa en gallerbur som du med stor sannolikhet måste byta ut på grund av oönskade beteenden.

Den Bur du har nu har ju inte galler som väggar och då blir det ju svårt att hävda att hamstern inte klättrar. Om möjligheten finns så kommer dom flesta hamstrar klättra (och gnaga) på gallret. Tyvärr.

Dessutom är botten på den där buren rätt låg vilket gör att man inte kan ge rikligt med Bottenmaterial heller. Och med det kommer även problem med att hamstern skvätter ut Bottenmaterial, Sand, mat och eventuell avföring när dom gräver runt.

Varför bygger du inte bara ett lock till den Bur du har nu?

Samantha_
0

#11: jag råkade köpa en utom lock

91Marran
0

#12 Bygg ett eget lock :)

Mvh
Mig

Cireea
1

#12 Vad är det för låda du har? Det finns garanterat lock att köpa till som du kan göra om till lock alternativt bara ordna en träram och nät så är det löst. Betydligt billigare än att köpa en helt ny Bur.

Samantha_
0

#14: jag köpte den på biltema tror jag

Cireea
1

#15 Då är det bara köpa ett lock från Biltema och göra ett lock, supersmidigt!

https://hamster.ifokus.se/discussion/1369069/gora-egen-bur-eller-transportbur

Välkommen till Sveriges bästa, och kanske det största, hamsterforum! Här hos oss finns massor av intressanta diskussioner, artiklar och tävlingar inom många olika ämnen, som avel, genetik, hälsa, kosthållning mm. Hamster.ifokus är helt fristående ifrån alla klubbar /föreningar. Välkommen in du också! Och det bästa är att det kostar inget att vara medlem.
[I_love_iller1]
0

Samantha har du hamster??