Hamster iFokus

Hamster

Etiketterguldhamsterhälsahamster
Läst 141 ggr
hamsterr
0

Hur jag gör i värmen

Alltså, idag (hos mig) ska det bli 33 GRADER!! helt sjukt!! 🥲 Jag gav min hamster några frusna ärtor, och kallt vatten, jag menar, 27 grader är för varmt för dem..33 grader är mycket över gränsen. Jag tänkte skriva lite hur jag ska göra i denna värmen till min hamster.

Jag ska då lägga en kylklamp i frysen, och sedan vira in den i en handduk och lägga in i buren, längst ner. Tror man egentligen ska lägga kylklamparna mot burväggarna men de är ganska tjocka eftersom det är trä men jag kan ju såklart prova :) Annars tror jag det fungerar att bara lägga ner dem längst ner.

Jag har redan gjort detta, men jag gav då frusna ärtor, så det kyler ner lite för henne.

Jag har också buren på ett ganska svalt ställe, har dock ingen källare så jag kan tyvärr inte lägga ner buren där, men detta stället buren är på just nu är typ det svalaste, hon inte får någon sol eller något.

Sedan ska jag byta vatten 3ggr (kallt) Om de räcker annars byter jag vatten mer gånger :)

Kanske någon gurkbit, en liten eftersom hon fick ärtor.

Ni får gärna skriva tips om ni har det:) inte alls säkert att det blir så varmt för er som det är för mig, men ändå kul o veta lite då det ska bli väldigt varmt för mig! 🙂

Vet inte om dessa etiketter jag lagt till stämmer med detta inlägg (tror det) men annars får Cireea eller någon kika på det 🙃

Cindy ~2022-02-27~

• Redigerat 2022-07-20 15:03 av Herveaux
Herveaux
0

// Harley

Välkommen till Sveriges bästa, och kanske det största, hamsterforum! Här hos oss finns massor av intressanta diskussioner, artiklar och tävlingar inom många olika ämnen, som avel, genetik, hälsa, kosthållning mm. Hamster.ifokus är helt fristående ifrån alla klubbar /föreningar. Välkommen in du också! Och det bästa är att det kostar inget att vara medlem.
hamsterr
0

#1: Har läst där:)

Cindy ~2022-02-27~

Dollyawa
0

Mina hamstrar bor nere i garaget och där är det svalt och skönt på sommaren😊

hamsterr
0

#3: skönt för dina hamstrar 😊

Cindy ~2022-02-27~

HaMsTeRpLaMsTeR123