Hamster iFokus

Hamster

Etiketterguldhamsterhamsterhjul
Läst 212 ggr
Jillyana
0

Trixie hamsterhjul

Tjabba all ni underbara personer,
jag undrar hurvida Trixie hamsterhjul är ett bra Hjul eller inte. Just nu har jag ett i trä men det är extremt svårt att få rent så jag vill byta till ett i plast jag kan tvätta mycket lättare. Andra förslag/ideer är välkommna sålänge som de har 28cm eller större Hjul.

HaMsTeRpLaMsTeR123
0

Jag har ett trixie plast Hjul, och det skulle jag inte rekommendera. Det låter något fruktansvärt. Plasten på min är ganska tunn också så det är lätt att tugga på det.

Vet att många hamster youtubers använder niteangels hamster Hjul.

[Lilium]
0

Jag tycker de funkar bra, ibörjan lät min ingenting men 1 vecka senare låter det som in i bomben.

Men de är väl ok enligt mig.. Om man inte har buren i sovrummet som mig.. Ibland låter det så mycket att jag får ta ut det.. Men då sätter jag i det när jag vaknar(kl 5-7 på morgonen)

• Redigerat 2022-07-17 11:52 av [Lilium]
91Marran
0

Jag använde tic tac Hjul. Det är det enda hjulet enligt mig som är brett nog för en större guldhamster.
Har haft trixie plasthjul och det har fungerat till vissa hamstrar som är lite mindre. Vet uppfödare som använder det, så det går. Jag rekommenderar ändå ett större Hjul.

Mvh
Mig

HaMsTeRpLaMsTeR123
0

#2: jag har också det hjulet i sovrummet. Låter helt förfärligt som du säger, efter bara några dagar.

• Redigerat 2022-07-17 15:34 av HaMsTeRpLaMsTeR123
[Lilium]
0

#4 ja 😉

Cireea
0

Jag har bara Trixie "hypnoshjul" och dom fungerar toppen. Föredrar dom framför trä då trähjulen bli så snabbt äckliga.

"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck

HaMsTeRpLaMsTeR123
0

#6: jag har också hypnoshjulet, men för mig är det inte alls bra 🤷🏻‍♀️
Kanske nåt fel på min modell..

Jag ska byta till trähjul, eller ett stadigare plasthjul, eftersom att Kiwi inte kissar i hjulet

hamsterr
0

Mitt plasthjul som jag hade gnissla väldigt mycket, var tvungen och ta ut den från buren, o köpa trähjul, hypnoshjul kan jag nog rekommendera, om det inte gnisslar hehe :D har dock aldrig använt det eftersom jag då har trähjul, men det är så svårt att göra rent. Då min hamster också ibland kissar i hjulet och då blir de svårt att få bort.. Men annars har mitt trähjul iallafall fungerat, gnisslar inte något :D

Cindy ~2022-02-27~

HaMsTeRpLaMsTeR123
0

#8: vet du vilket märke?

[Lilium]
0

jag har "hypnos hjulet" jag medmen det funkar inte så bra för mig,har även en kompis med likadannt Hjul men de låter inte så tyst enligt mig :))

sp0ngeb0b
1

Jag har detta hjulet: https://www.arkenzoo.se/ferplast-wheel-fpi-4607-hamsterhjul?79579

Det är 30 cm i diameter. Jag är nöjd. Det låter, inte jättemycket men litegrann. Men min hamster bor i ett annat rum och jag har dörren stängd emellan på nätterna. Då hör jag bara det om jag verkligen lyssnar efter.

Liten side note dock, även om hjulet på bilden är ofärgat/transparent kan det vara så att man får ett röd/rosafärgat Hjul om man beställer. Det finns i två färger vad jag vet och man får inte välja vilken färg man får när man beställer.

Hamsterul som är stort nog även för guldhamstrar.
Samantha_
0

#0: har 28 cm hjulet i plast ganska bra men om hamstern bajsar ramalar det in i dörrens springa men nästan helt ljud löst

Jillyana
0

#11: jag kollade på det hjulet men de flesta ressebtioner jag sett nämner massa oljud från det :/

[Lilium]
0

#13 jo, i början funkade det bra men inte lika bra sedan.

Jillyana
0

#14: hjälper det om man oljar?

[Lilium]
0

#15 jag har inte testat, jag vet inte riktigt..

Jillyana
0

#16: okej