Hamster iFokus

Hamster

Etiketterhamsterutställningallmäntskötsel
Läst 145 ggr
Pilspets
2022-02-25 17:48
0

Utställning.

Hej igen!

Snart ska vi och två hamstrar på en utställning. Det blir väldigt kul eftersom det är vår(och hamstrarnas.) första utställning. Med ska två hamstrar från olika burar,igårkväll hade vi som ihop i rasthagen,det gick jättebra och dom behövde inte ens bråka om dominans. Nu undrar jag om hamstrarna ska få vara i samma Bur och transportbur några timmar för att kunna lärs känna varandra,även i trångt utrymme? Är det något mer vi borde tänka på? Ska stamtavlorna med?

Cireea
2022-02-25 17:49
2

Vänta nu.. du särar väl inte etablerade par för att sätta ihop dom med nya?

När man åker på utställning brukar burkamrater få följa med men att man förtydligar vem som ska ställas ut.

Kontakta den förening du ska på utställning hos för att veta vad du behöver ha med dig.

"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck

Pilspets
2022-02-25 17:57
0

#1 Nej,det är bara under utställningen,sen kommer dom tillbaka till sina burkamrater. Får man ens ha med hamstrar som inte ska ställas ut? Då kontaktar vi.

[Elina07]
2022-02-25 18:11
0

#2: #1 skrev ju att burkamrater följer med men man förtydligar vem som ska ställas ut.

Pilspets
2022-02-25 18:15
0

#3 Det missade jag. Då får det bli två och två. Men jag har en Bur med tre i,då blir det en som blir ensam?

HaMsTeRpLaMsTeR123
2022-02-25 19:09
2

#4: du får ta med alla i den flocken, annars så kan det bli svårt att sätta samman de sen, plus att om du lämnar en ensam som brukar vara med kompisar så blir den ju ensam och ledsen.

Pilspets
2022-02-25 19:48
0

#5 Det tänkte jag inte på…
Smart tänkt!

Cireea
2022-02-25 20:49
3

#2 Man ska aldrig sära på etablerade par då det är riskfyllt att sätta ihop dom igen. "Bara" under en utställning är ändå alldeles för lång tid, har man otur räcker tio minuter isär och så kan dom aldrig gå ihop igen.

Ta med alla burkamrater till respektive hamster. Ta kontakt med föreningen för att ta reda på hur du förtydligar för domaren vem som ska dömas i respektive transportbur.

Pilspets
2022-02-25 20:59
0

#7 Oj,efter bara tio minuter,trodde att det var 2 - 3 veckor!

Cireea
2022-02-25 22:48
2

#8 Ja det kan gå så snabbt, beror helt på individen. Därför ska du alltid ta med burkamrater när man behöver åka iväg med en av dom, exempelvis på utställning eller till veterinär.