Hamster iFokus

Hamster

Etiketterguldhamsterhamsterinredningburartillbehör
Läst 153 ggr
Anonymanvändare
0

Plast växter i buren?

Hejsa hoppsan! Nu det jag igen! Och denna gången undrar jag om det går bra att plast Växter I hamsterburen? Tänkte ha det innan jag får tag i riktiga Växter. Någon som föresten är det någon som vet var man kan köpa Växter som guldhamster tål?

Tacksam för svar😊

// Tove

Sajtvärld på "ödehus ifokus".

Jillyana
1

#0: skulle INTE rekomendera plastväxter. De flesta trädgårdsaffärer, exempelvis blomstertorget, har vissa hanstersäkra Växter.

https://hamster.ifokus.se/discussion/1452136/vaxter-i-buren

Välkommen till Sveriges bästa, och kanske det största, hamsterforum! Här hos oss finns massor av intressanta diskussioner, artiklar och tävlingar inom många olika ämnen, som avel, genetik, hälsa, kosthållning mm. Hamster.ifokus är helt fristående ifrån alla klubbar /föreningar. Välkommen in du också! Och det bästa är att det kostar inget att vara medlem.
  • Redigerat 2022-02-24 16:13 av Jillyana
HaMsTeRpLaMsTeR123
0

Du kan kolla på det tidigare inlägg om vilka som hamstrar tål (självklart så är det inte alla där men många)

Anledningen är att det är just plast, en hamster kan få för sig att gnaga på det och få det sig i sig.

Skulle undvika att använda plast för det mesta i buren då det inte ”andas” bra och kan vara farligt för en hamster att tugga på. Du kan ju självklart ha det, för Hjul och sandbad, men annan inredning så är det bättre med lite naturligare material så som trä, kartong, papper och keramik.

Anonymanvändare
0

#2: ok. Tack

Sajtvärld på "ödehus ifokus".

HaMsTeRpLaMsTeR123
1

#3: inga problem! Kan ju vara skönt att veta varför man inte kan använda det 😊