Hamster iFokus

Hamster

Etiketter: guldhamsterhälsahamsterinredningtillbehördvärghamster
Läst 220 ggr
91Marran
0

Vilka godkända hus använder ni?

Som rubriken lyder, vilka godkända hus använder ni?
Behöver lite inspiration. Gäller både guld och dvärg. Jag har bara en guld men någon med dvärghamster kan få lite tips de med.

Mvh
Mig

Cireea
2

Jag har lite olika:

https://www.zooplus.se/shop/gnagare_smadjur/burtillbehor/kojor_hus/459978

https://www.zooplus.se/shop/gnagare_smadjur/burtillbehor/kojor_hus/279192

https://www.crtzoo.se/smadjur/burtillbehor/hus/trahus-245x15x155cm

Och min absoluta favorit:
https://www.crtzoo.se/smadjur/burtillbehor/hus/hus-jerrik-15x15x14cm

Sedan är det få av mina som faktiskt använder sina hus att sova i. Dom flesta boar antingen bakom hjulet eller också använder dom pringlesrör alternativt sina rör från Biltema 😅

"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck

Hörnhus för gnagare, utrymmessnålt, passar i alla burar, lämpligt för hamstrar, råttor, möss och mindre marsvin. Fri frakt frå 599 kronor
Herveaux
2

#1: Ditt favorithus såg supermysigt ut. Skulle jag själv kunna tänka mig att sova i om det fanns i mega XL-format. 😄

// Harley

Cireea
2

#2 Eller hur, känner likadant! 😍
Det huset har varit min favorit i mååånga år, och dom flesta hamstrar uppskattar den mest när jag haft olika hus i samma Bur.

"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck

sp0ngeb0b
1

Jag kör hemmabygge. Har inte lyckats hitta något som motsvarar mina önskemål så det vr lättast så.

91Marran
0

#4 Visa gärna bild på resultatet.

Mvh
Mig

[Lilium]
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hemma bygge ganska stort hus 👍🏻

91Marran
0

#6 Vilket bra hus!

Mvh
Mig

HaMsTeRpLaMsTeR123
1

Jag har min kruka och mitt multichamber hideout :D

91Marran
0

#8 Kan du visa bilder? :)

Mvh
Mig

91Marran
1

Berättade för en på Facebook om att dens hus var för litet. Hon hade guld och det var för litet även till dvärg. Hon skrev att affärer inte skulle sälja olagliga hus. Jag skrev att jag kan länka till lagen men hon skrev att det inte var någon idé för hon visste redan att hon hade rätt, (vilket hon inte hade) så hon skulle inte läsa. Varför läser man inte på innan man skaffar ett djur? Och varför tar man inte till sig av råd från andra?

Mvh
Mig

[Lilium]
0

#10 håller med läs på

HaMsTeRpLaMsTeR123
0
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

#9: här kommer det!
Kruka:
Andra:

Det andra kan jag skicka bild på insidan sen! Allt står på det 😊 det som är bra är att det står på pelare så det kommer inte ramla på Kiwi

HaMsTeRpLaMsTeR123
0

#10: det konstiga är att hen hellre vill ha rätt och inte bli tillsagd än att hens hamster ska må bra..

sxnoo
0

#13: eller hur

sunoo

91Marran
0

#13 Alla har vi haft något som inte är perfekt. Skillnaden är att vi lär oss av våra misstag och hur vi tar hand om våra hamstrar. Alla fungerar dock inte så.

Som personen som skrev, jag skaffade bara en dvärghamster för jag är nybörjare. Som om hamstern vore en leksak.

Mvh
Mig

Amina_teo
0
Smådjurshus för gnagare. Tillverkad av naturligt trä med bark. En trivsam miljö för lek och vila. Avtagbart tak. Med ramp, 4 rum varav två är helt mörkbelagda.
91Marran
0

#16 Hade ett sånt labyrinthus som jag köpte till mina gerbiler. De dog innan jag hann öppna det. Trodde att det var för litet för en guld (små hål) så jag har sålt det. Kanske jag inte skulle ha gjort.

Det andra huset var spännande!

Mvh
Mig

Amina_teo
1

#17: Getzoo har många olika fina hus med olika kammare. De är nog egentligen bättre storleksmässigt till guld än labyrinthuset.

Hålen i labyrinthuset är väldigt små men funkar till en hane som inte är så stor. Sen var det ganska lätt att bara sandpappra med grovt sandpapper för att få dem större :)

HaMsTeRpLaMsTeR123
0

Kiwis multi Chamber hideout, här kissar hon, sover och bygger gångar, det är som hemma centrum :D