Hamster iFokus

Hamster

Etiketteravelgenetikuppfödningguldhamster
Läst 749 ggr
BusElsa
0

Bäbisbus

Mina små bäbisar gnäller, piper och stånkar mest hela tiden. Är det för att de busar? För det kan väl inte vara dags att sära dem åt riktigt ännu, de är juh knappt 3 veckor?

Asa-N
0

Nej då det är bara allmänt syskontjabbel :o)) men håll koll på töserna från nu, jag har fått lov att dela på mina redan vid 3,5 veckor då töserna börjat brunsta, så då har pojkarna fått flytta till egen Bur.

BusElsa
0

Här är det 2 honor så just det problemet har jag inte. =) Men de ska juh ändå säras på snart…

Asa-N
0

Nå de kan gå med mamma om det är ok för henne tills de är 4-5 veckor :o)

Lotte
0

De kan t om gå upp till 7-8 v med mamma/systrar, så länge de håller sams. Så länge det går att ha de i hop, desto bättre tycker jag.)

Asa-N
0

Jag har låtit honorna gå kvar med mamma men efter 4-5 veckor har man tydligt märkt på mina mammor att de varit ruttet less på ungar *S*

Lotte
0

Haha, ja det stämmer i många fall.. De är som urvridna trasor de stackars mammorna ibland, SÅ less! Men ibland är de tvärtom SÅ goá med ungarna, att det nästan skär i hjärtat att måsta sära på dem!

Asa-N
0

Ja mina mammor har inte saknat sina bebbar, när man tagit ut bebbarna har man nästan sett på mamman hur hon dragit jättesucken av lättnad och sedan gått o lagt sig att sova *S*

mocchino
0

Jag hade förut en mamma och en unge som var jätte goa ihop och hon diade fortfarande sin bebis vid 8v så där skar det verkligen i brösten att jag var tvungen enligt lag att sära på dom vid 8v.. :(

// Nathalie

Nicolina
0

Även Trassel var otroligt go mot sina flickor, så snäll och mysig! Låg och sov och gosa tillsammans med dem… men jag tyckte att det var bäst att flytta på henne när de blivit 5v… men lite ont i hjärtat gjorde det, för de trivdes verkligen ihop!

BusElsa
0

Tänkte tal om vad de små vildarna fått för namn också. Det blev en Mynta och en Mejram =)

Sara87
0

#10 Hihi sött. Behöll du dom?

BusElsa
0

En av dom ser det ut som att vi ska behålla, det är faktiskt sambon som vill mest =) Den andra ska sambons lillasyster få i julklapp (Ja, hon vet redan om det och vill det jättemycket) =)

Sara87
0

#12 Kul. Låter kanon :)