Här är min Bur. Det är ju så en träbur, oljad med nåt så att inget kiss (kiwi kissat bara i sin låda men om jag glömt att tömma) kommer er och förstör. Vi använde plexiglas, som sitter fast med hjälp av en ram. På tacket så gjorde vi en liten ram som vi fäste på en skiva med hål i mitten men det går att bara ha en stor ram om man vill det. Det sitter fast med hjälp av såna där gångjärn, (se bild) en lång. Buren är på pelare eller vad man ska kalla det så att man kan ha Kiwis saker under i lådor. Mossa, mat, godis, leksaker osv.. ps. Ett tips är att gör den hög, så att du i framtiden kan ha MYcKeT Bottenmaterial om du så vill.
Hoppas att du blev ✨inspirerad✨.
Sen så behöver man ju inte bygga en Bur helt själv. Det finns ju skrivbord man kan köpa för att bygga en Bur, kolla på Victoria Raechels kanal för att se det. Det finns ju som sagt detolfen men också samla lådor. Finns säkert ännu större lådor någon annan stans. Till dem behöver du bara göra ett nätlock.
Tack fin bur😊
#2: tack :)
#4 Även om hamstern kommer ha mer yta att röra sig i teorin på så räknas inte ihopkopplingar egentligen som "en större yta" då det inte är sammanhängande yta utan uppdelat. Hamstern kan alltså inte röra sig över en hel yta utan det blir ju som två mindre ytor. Om du förstår hur jag menar.
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck
Ja jag tänkte samma sak men jag undrar hur jag ska göra🤔
#6 Marrakesch från Zooplus är ju ett bra alternativ annars, dom är fina och rymliga.
Eller om du köper ett begagnat akvarium bara.
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck
#6: det finns ju även ''IKEA linnmon burar'' som vi håller på att bygga. stora och fina.
sunoo
tack för hjälpen
#8: det har det jag menade när jag sa att man kan bygga en Bur av skrivbord, det är ju liksom skrivbordsplattan :)
https://www.arkenzoo.se/ferplast-maxi-duna-multy-smadjursbur?54876
(vet att det är samma Bur, men Marrakesch är billigare på Hornbach)
Tack