Hamster iFokus

Hamster

Etikettskötsel
Läst 180 ggr
Amina_teo
0

Lämna hamstern ensam

Hej! I jul ska vi åka bort från fm på julafton och kommer hem igen efter lunch på juldagen. Jag är i valet och kvalet hur vi ska göra med hamstern. Vi är borta i mer än 24 timmar men inte särskilt mycket mer. Vi kan få hamstervakt med det innebär att hamstern dels måste tas ut och åka en bit och dels bo i en annan, mindre Bur. Jag känner mig inte bekväm med att lämna honom ensam men samtidigt känns det ju mer stressande för hamstern att resa bara för att vara borta en natt. Vi har tyvärr ingen som kan komma hit på julafton och se till honom annars hade ju det förstås varit det bästa. Hur hade ni gjort?

CupcakeΣ(>Д<)
0

Det är ju bara runt ett dygn så jag skulle nog se till att hamstern har massor av mat och full vattenflaska och lämnat den hemma. Annars skulle jag ordnat hamster passning.

Vänliga hälsningar

Cireea
3

Daglig tillsyn krävs enligt lag, om inte hamstern kan få det så skulle jag låta den åka till hamstervakten.

"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck

Amina_teo
1

#2: Vi åker 11.00 på julafton och kommer hem 13.00 dagen efter så daglig tillsyn blir det ju. Det är ju det att man stretchar på de där 24 timmarna med ett par timmar. För min skull är det inga problem att ta honom till hamstervakten men jag funderar över om det är värt det för en redan försiktig och räddhågsen hamster - att det blir onödig stress för honom och att han har det bättre i sin egen Bur.

[EM_L]
1

Varför skaffar du dig inte en hamstervakt som kan komma hem till dig och vakta? Då får hamstern vakt samt man behöver inte flytta på hamstern.

Amina_teo
1

#4: Som jag skrev hade det självklart varit det bästa alternativet men nu känner vi tyvärr ingen som kan åka hem till oss på julaftonskvällen. Folk gör tydligen annat då 🤷🏻‍♀️