Trixie hamster hjul
Hej! Jag har köpt ett hamster Hjul från trixie och jag tror den är trasig och skulle behöva veta från någon som vet, om den är trasig eller inte. I mitten av hjulet så är det en metall pinne som ska sitta ihop med ”utsidan” av hjulet, men på min gör den inte det. Jag har försökt att sätta ihop den men så fort jag snurrar på den hoppar den ut. Så vet någon om den är trasig eller inte.
Mvh/Wilma
Man kan ta av utsidan, fast den är lite klurig att sätta fast om man inte har fattat tekniken än. Testa sätt pinnen som håller fast själva utsidan mot mitten på utsidan (där klistermärket sitter) och tryck. Sedan trycker du bara på sidorna. Hoppas du förstår, annars får du gärna förklara lite mer om vad problemet är (:
Vänliga hälsningar
#1: De är så jag gör men den hoppar liksom ut ändå. Ser den ut som den ska på insidan?
De är typ som att den inte riktigt når till den andra sidan, för när jag slutar trycka på den så hoppar den ut och det är ca 5 cm i mellan.
Trycker du på kanterna längst ut också?
När jag sätter dit min så trycker jag på kanterna samtidigt som jag snurrar på hjulet.
På en av bilderna så ser du pilar som det menar att hjulet snurrar, samtidigt trycker jag på framsidan hela tiden, alltså att jag trycker upp och ner tills den sitter fast
#3: ja, jag gör det men den hoppar hela tiden ut😔 Någon annan hör hemma ska få försöka när dom kommer hem och om inte dom klarar det får jag väll bara inse att den är för smart för oss och köpa en ny😅 Tyvärr så har jag slängt kvittot men jag kan ju prata med dom på arken zoo om dom kan få ihop den eller så😁 Men tack för hjälpen😊
#4: vad konstigt, du kan ju annars använda hjulet utan framsidan ☺️
#5: Blir den inte för ostadig då?
Vänta jag ska kolla :)
Lite men det går.. du får ju ändå inte på den nu. Min sitter dock fast i en trä våning som vi skruvade dit enbart för hjulet eftersom att hjulet ramlade när hon sprang., så jag vet inte riktigt om det går för dig? Har du möjlighet att sätta fast den någonstans?
#8: kan tyvärr inte sätta fast den någon stans. Har inte fått hem hamster än så jag kommer nog bara göra det enkelt för mig och köpa en ny😊
Okej!