Hur mycket bottenmaterial behövs?
Hej! Just nu så har jag 10-15 cm tjockt lager hampa strö och care fresh i min Bur. Jag har uppfattat det som att han inte vill gräva i spånet. Han går och sover på det inget annat. Skulle han märka om jag skulle använda ett mindre lager av spån eftersom att han inte gräver i det? Skulle bli bra mycket billigare om jag kunde använda lite mindre spån per städning. Vill inte chansa så frågar er andra om vad ni tror. Om det skulle vara så att det inte funkar så har jag såklart möjlighet att fixa ett tjockt lager till sötnosen.
Tacksam för svar😊😊
#0: är du säker på att han inte gräver? Ibland så kan de gömma tunnlarna 😉
Om han inte gräver så tänker jag själv att du kan ta ut lite, men inte säker.. de brukar ju vilja boa ganska djupt..
Jag har en Ferplast Maxi Duna Multy, med blå Kant, så jag fyller ända upp tills kanten. Måttet på plast kanten är 17 cm.
Skulle säga att minst 10-15 cm är lagom.
Ju mer man har, desto mer kan de gräva och boa in sig🥰
#2: men om han inte gräver alls så är det väl inte så nödvändigt att ha så mycket? Tycker TS iaf borde ha kvar en liten höna med mycket Bottenmaterial ifall hamstern helt plötsligt skulle börja 😊
Har också haft (och har) hamstrar som inte varit särskilt intresserade av att gräva. Då brukar jag ha ett något tunnare lager Bottenmaterial.
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck
Jag rekommenderar att du har kvar ditt tjocka lager av allt Bottenmaterial. Du behöver ju ändå inte slänga allt när du städar :)
Varning! ⚠ Jag är hamstergalen! 🐹🥰✨
#3: nej då. Om hamstern inte gräver så mycket då är det inte lönt att ha så mycket Bottenmaterial. Jag fyller upp till kanten, men min sprättar bara ut det. Jag har en hörna med mycket Bottenmaterial så min hamster kan gräva :)
Har nu gjort som en lägre vägg i mitten av min detolf, på ena sidan har jag 10-15 cm och på andra kanske 5 cm. Låter det bra?😊
#7 Det låter jättebra! :)
Mvh
Mig
#8 Toppen!