Vad ska man göra?!
Visste inte vad jag skulle döpa inlägget men skrollade runt lite i blocket och såg då hur 5 guldhamstrar hölls i en liten glasbur/akvarium!!
Hamstrarna ser vuxna ut och har inte heller något hus dom kan gömma sig i. Finns bara smutsigt och ner kissat strö samt skålar.
Det ända som stodd på inlägget var hamstrarna är fina och friska.
Vad ska man göra när man ser detta. Han bor inte nära mig och har inte möjlighet att ta emot några hamstrar??
Om det bryter mot lagen hade jag anmält till länsstyrelsen. Se om du kan luska fram ålder på dom, är dom över 8 veckor så ska dom ha egna burar. Finns även lite lagar kring hus osv som du kan lägga till i eventuell anmälan.
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck
Jag tror jag har sett samma annons. Det är långhåriga hamstrar i ett akvarium utan något i förutom lite spån. På en av bilderna är det dock en annan Bur så man kan ju hoppas att akvariet bara var tillfälligt för fototillfället. Är ingen hamsterexpert men de ser ut att vara äldre än åtta veckor. Men hur anmäler man en anonym blocket-person? Man måste väl typ gå via blocket? Svårt att bevisa att det är deras enda Bur också tyvärr.
#2 Man kan försöka få fram kontaktuppgifter, exempelvis ett nummer eller liknande.
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck
Kändes inte som att buren var temporär på grund att spånet var nerkissat och det såg väldigt smutsigt ut i akvariummet.
Jag hittade samma, eller liknande med 14 st guldhamster i ett akvarium.
Det står att de är födda i april så definitivt vuxna
Fy va hamskt
#5: I en av annonserna finns det en gallerbur, men om man zoomar in så ser man två guldhamstrar😢
Är hamstrarna sålda?
Vet inte om man får, men vet du vad inlägget heter?
#8: Det jag har sett heter "Ung hamster söker ny hem".
Admin får ta bort min kommentar om det bryter mot reglerna.
#9: stackars djur :(
Det enda man kan göra är att få fram ett nummer och kontakta polis/Jordbruksverket. :(
#10: Det är till länsstyrelsen man anmäler vanvård av djur eller när någon bryter mot djurskyddsreglerna.
Jättebra att ni reagerar på sånt här och vill göra något.🧡 Det svider verkligen i djurälskarhjärtat när man läser om hur dessa små djur behandlas.
Som Cireea skrev längre upp, försök luska fram ett telefonnummer eller liknande så ni kan göra en anmälan.
// Harley