Hamster iFokus

Hamster

Etikettdvärghamster
Läst 209 ggr
Hamster.lakrits
0

Hur mycket mat?!

hej! jag undrar bara hur mycket mat ni ger till era dvärghamstrar per dag

//MVH Hamster.lakrits ❤😀

Cireea
0

Hamstrar ska ha fri tillgång till sitt Foder. Det ska med andra ord alltid finnas mat i buren. Sedan spelar det ingen roll om det är i deras matförråd, matskålen eller utstrött i bottenmaterialet.

Man ska inte ge hamstrar "måltider" såsom man gör med exempelvis hundar eller katter. Hamstrar nöjesäter inte utan äter när det behövs, vilket är ofta då deras snabba ämnesomsättning kräver att dom äter lite men ofta.

"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck

Cute hamster
0

Ger ungefär en tesked mat eller lite mer som jag sprider i buren. Ger maten varannan dag och lite grönsaker varannan dag också.

Varning! ⚠ Jag är hamstergalen! 🐹🥰✨

91Marran
0

#2 Räcker det med så lite? 🙂

Mvh
Mig

Cute hamster
0

#3: ja

[Elina07]
0

#4: Cireea skrev ju att det alltid ska finnas mat i buren. Och inte måltider

• Redigerat 2021-09-22 09:10 av [Elina07]
HaMsTeRpLaMsTeR123
2

Om det finns mat kvar så blir det väl inte måltider?

91Marran
0

Jag tycker att det ibland är svårt att veta hur mycket mat som finns när man sprider ut. Jag föredrar ändå att sprida ut maten.

Mvh
Mig

HaMsTeRpLaMsTeR123
2

Jag sprider ut maten men vill ändå alltid att hon ska ha mat så jag har en matskålen också, hon äter dock bara det som är utstrött 🙃

• Redigerat 2021-09-22 12:58 av HaMsTeRpLaMsTeR123
Cute hamster
1

#5: den finns alltid mat i hans Bur han äter inte allt för jag har också en matskål med mat i till han som han inte äter upp 🙂 kanske var otydligt för jag menade att jag la hälften av maten i matskålen glömde skriva det 🙃

• Redigerat 2021-09-22 17:51 av Cute hamster
91Marran
0

#9 Aha då är jag med.

Mvh
Mig