Tips på stor hamsterbur?
Jag söker en större Bur än den jag har nu till en rimlig kostnad men det verkar ju omöjligt….
Jag har ett akvarium som är 90*40 men jag vill ha något större.
Jag har plats för max 120-130 på längden.
Jag har funderat på att bygga en egen men jag vill helst slippa😅
Det skulle kosta ca 500kr så vill helst inte att buren ska kosta mer än så.
Jag kollar efter större begagnade akvarium men det har inte dykt upp någon på flera månader nu.
Jag har kollat på marsvinsburar men de som finns att köpa har ju galler. Är galler alltid dåligt?
Det är två dvärghamstrar som ska bo där.
#2 För 500kr nej.
Annars finns det massor av bra burar. Stora akvarium, Marrakesch från Zooplus och Living World Eco Habitat är några att nämna. Men ingen av dom kostar under 500-lappen.
Då bör du satsa på att bygga en själv.
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck
Den största Dunan från Ferplast, kanske?
Eller:
https://www.cyberzoo.se/sv/articles/2.371.1670/helglasakvarium-167-liter-basic-95x40x44 kostar: 1695
#4: ja den största Dunan hade jag kunnat tänka mig men tycker den är för dyr när den bara är i plast😜
Akvariet du länkade till är lika stort som det jag har nu men tack ändå😊
#3: ja jag vill nog ha något som inte finns😂😅
Eller rättare sagt som kostar mer än vad jag vill lägga på det. Är bara för att jag vet att det är billigare att bygga som jag inte kan förmå mig att lägga så mkt pengar på att köpa en.
Men om jag ska lägga mer pengar så vill jag att det ska vara en större skillnad på storleken på den jag köper och på den jag har nu.
Finns living world eco att köpa någonstans nu?
Det jag menade med att det inte finns så många lämpliga är att det finns få bra hamsterburar. Marrakesh är bra men jag vill ha en större. Det tar upp mkt plats när man ska ha två av allt😅
Akvarium måste man bygga ett lock till själv då de ej är för hamstrar egentligen.
Detolf är ju egentligen ett vitrinskåp så samma sak där.
Så Marrakesh och Living Word eco är egentligen de enda bra burarna som är helt färdiga för en hamster att bo i, eller finns det fler?
#6 Kolla Amazon. Där brukar dom finnas.
#7 Fast på Detolf kan du enkelt lägga trådhyllor från Biltema som lock. Det fungerar även på flera akvarium. 😊 Bygg eget är då mitt förslag. Då får du det exakt som du vill ha det.
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck
#8: Ska kolla upp trådhyllorna👍👍
#5: den är inte så dyr
#11: har dunan. Den är inte skranglig som folk tror
Eller om du har plats kan du testa två samla lådor som du kopplar ihop med rör
Varning! ⚠ Jag är hamstergalen! 🐹🥰✨
#13: Jag skulle inte våga det då jag har 2 dvärgar, skulle vara orolig för att de gör varsitt revir av lådorna.
Har sett att en del sätter ihop 2 lådor genom att skära bort sidorna, det skulle fungera om man kan få det stabilt.
#14: skulle kanske kunna dätta dit en metallist runt skarven som extra stöd, både i botten och på sidorna för att atabelisera det?