Campellsbröder bråkar
Hej. Jag hämtade hem 2 campbellsbröder för några dagar sedan. Dom bor i en 130 liter samla och är jättetighta - förutom när det gäller springhjulen. Varje natt får jag ta ut dom 2 hjulen då dom ska börja bråka om dom. Jag vaknar av att dom skriker och slåss men såfort jag tagit ut hjulen så blir dom kompisar igen.
Varför gör dom såhär?
- Redigerat 2022-01-16 00:36 av Herveaux
- Redigerat 2021-08-29 18:33 av Nelliemm
Behöver dom hjulen alls eller kan du endast låta dom använda Hjul när dom är utanför buren? Tänkte för att minimera risken för bråk.
Annars kanske du kan testa sätta hjulen lite längre ifrån varandra, kanske på varsin sida av buren?
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck
Mina campbells har bråkat i ett tag (så mycket att de behöver separeras) och jag har läst att man ska separera de lite och sedan flytta de tillbaka till varandra. Hur länge ska man separera de?
Om dem skriker och slåss borde du väl separera dem, du utsätter kanske dem för fara? Men som Cireea säger kanske du kan sätta hjulen lite längre ifrån varandra?
#2: Har du separerar dem så går det i det flesta fall inte att sätta ihop dem igen. Kan gå så illa att fem minuter kan göra att kompisen utanför buren luktar annorlunda och det blir bråk.
Mvh
Mig
#3 Tråden är gammal.
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck
#5: aha, det såg inte jag