Vad händer med Zooplus?
Alltså för varje gång jag går in på Zooplus så blir jag bara mer och mer besviken över deras utbud. Numer finns det nästan inga hus eller tunnlar kvar och dom har bara ett enda Hjul i sortimentet.
Någon mer som märkt av detta?
Har någon varit i kontakt med Zooplus och ått förklaring?
Jag skickade in ett mail och frågade vad det är som händer i alla fall, när dom svarar återkommer jag här i tråden.
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck
Ja jag kollade där för några veckor sedan och det fanns knappt nånting för hamstrar :(
#1 Ja det är bedrövligt 😩 Alltid handlat på Zooplus men nu måste jag börja kolla in nya hemsidor och det känns ju bara rent trist..
Hoppas att det bara är en svacka på grund av corona och att det kommer in bättre sortiment igen. Vet ju att många butiker haft svårt att få in saker så kan ju vara lika för Zooplus.
Jag skrev nyss på zooplus feedback flik om hamstersakerna ):
- Redigerat 2021-08-20 20:34 av HaMsTeRpLaMsTeR123
Är inte bara utbudet för hamstrar som har blivit mindre. Hoppas på att det är pga pandemin och att det återgår till föregående utbud, annars måste man som sagt söka sig till nån annan hemsida. Det jag har reagerat på mest är att vissa av zooplus egna produkter också har slutat säljas
#4 Så trist att du också upplever att det är sämre utbud, vilken sektion är det du märkt av det på?
Alla avdelningar på smådjur
Jag hoppas inte att det här är Zooplus sätt att sakta "fasa ut" smådjursavdelningarna och lägga all fokus på hund och katt…
Jag fick svar från Zooplus, ett rätt så tråkigt standardsvar. Jag menar.. plasthjulen från Trixie har inte funnits på snart 1 år.
"Hej Vissa produkter är populära och när de ör slut ser du inte produkterna på hemsidan. Då vissa produkter kommer från Kina så kan det vara lång leveranstid och du kanske upplever det som att de inte finns längre. Men vi försöker att fylla på produkterna så fort som möjligt så vi hoppas du kommer att finna det du vill ha i framtiden."
- Redigerat 2021-08-25 12:44 av Cireea
:(
#8: Jag kollade efter carefresh där och det stod att det var slut men förväntas åter i lager och så ett datum. Så att de försvinner från hemsidan om det inte finns inne stämmer ju inte riktigt.
Risken är nog tyvärr att deras sortiment för smådjur blir mindre och mindre😕
Lyckades skrapa ihop en beställning från Zooplus, lite tunnlar och Bottenmaterial blev det till hamstrarna. Men usch så trist utbud dom har för smådjur alltså.. tycker det blir värre för varje gång jag går in dit. 😥
#11: om det är care fresh du letar efter så finns det hos Arken zoo. Vet dock inte om Arken zoo finns i Norge?
#12 Nej jag använder inte Carefresh 🙂
Hade jag använt pappersbaserat hade jag kört på Über som finns här i Norge då det är bättre i mitt tycke.
#13: Vad kan du rekommendera för bra strö från zooplus? Letar efter något nytt :)
#14 Jag köper Chipsi Extra där.