Hamster iFokus

Hamster

Etiketter: hälsahamster
Läst 204 ggr
Nano Jerzewski
0

Min dvärghamster har tappat hår bakom öronen

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej, min dvärghamster har tappat hår bakom öronen och det är som en liten röd prick i huden på det avskavda området.
Någon som vet vad det beror på och vad man i så fall kan göra åt det?

• Redigerat 2021-08-17 21:11 av Nano Jerzewski
Cireea
4

Huden ser väldigt irriterad ut. Rekommenderar att du åker in till veterinär för att utesluta ohyra eller dylikt samt för att få rätt behandling.

"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck

Hamster..zoo123
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Kan bero på att det är smutsigt i buren som huden blir irriterad. Ni behöver nog inte åka in till veterinär ni kan dock prata med ”Kry”

Cireea
1

#2 med tanke på hur huden ser ut så bör dom absolut åka in och ta prover på det!

Nu får du skärpa dig med dina "råd" som du kommer med. Om hamsterns hälsa avviker så åker man in, allra helst när det är ett så uppenbart fall som detta där huden är torr och irriterad med håravfall.

Fräck är du också som säger att det där är på grund av smutsig Bur, för då måste hamstern leva i rena misären för att såna där problem ska uppstå!

• Redigerat 2021-08-17 22:13 av Cireea
Hamster..zoo123
0

#2: jag säger inte att de inte alls ska åka till veterinär jag säger att de ska prata med en veterinär digitalt (kry) för att de inte ska åka till veterinär i onödan så kan de prata digitalt med en utbildad säger den att de ska åka till veterinär får de göra det.

Cireea
0

#4 Fast ett digitalt möte kan inte ge den hjälp den där hamstern behöver. Dom behöver ta skrapprov för att utesluta ohyra med tanke på hur huden ser ut.

Hamster..zoo123
0

#5: okej:) vill inte börja ett bråk med dig med tanke på att jag är ny här😊