Räcker detolf som både bo och lekhage?
Vi ska skaffa dvärghamstrar och är nya på detta. Jag läser igenom forum m.m. för att hitta en bra lösning med Bur. Jag bygger gärna nått :) Det jag inte riktigt får kläm på, är om en detolf från Ikea passar som Bur eller om man har den som lekhage? För någonstans läste jag att man ska ha både ock. Men om man har en detolf tänker jag att den är stor nog för både bo och lek?
Det är två campbells som ska flytta in.
Annars funderar jag på Samla 130l och göra så man kan koppla ihop med fler samla lådor (med rör) för variation och lek. Men att en av lådorna är "boet".
Det jag mest vill ha koll på som jag inte lyckats läsa mig till är som sagt behovet av både en Bur och lekhage (om buren är stor nog för lek).
Vad säger ni?
P.s. tror mitt ursprungliga inlägg togs nog bort för jag avslutade det felaktigt skapade kontot, för hittar det inte nu. Därför lägger jag in min fråga på nytt.
Detolf passar utmärkt som Bur (se vår artikel om burar så står det bland annat där att dom fungerar toppen), men hamstrarna bör ändå få komma ut utanför buren för extra stimulering och för att få utlopp för energin och lusten att utforska.
Buren ska ju ändå vara stimulerande och ha god miljöberikning även om du har en rasthage.
Att koppla ihop flera Samla-lådor skulle jag starkt avråda när du har dvärghamstrar då det lätt kan bilda olika revir som då leder till bråk mellan dina Campbells.
Och ja, jag tog bort det tidigare inlägget då kontot avslutades. Kändes så dumt att svara ett konto som inte existerade längre, och jag visste inte säkert om du skulle komma tillbaka. Så toppen att du la upp det på nytt!
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck
- Redigerat 2021-08-12 19:50 av Cireea
#0: Campbells är känsliga vill bara att du ska veta det eftersom du ska skaffa det. Jag rekommenderar en bra uppfödare ”hamsterdalen” hon har massa information hon Campbells. De får lätt diabetes. Då man måste vara noga med mat. De ska inte ha strålande sol på sig. De ska runt 17-21 grader och de får inte stå i blåst. :) det är även väldigt mysiga och sociala, jättegulliga. (Från hamsterdalen är de jätte tama)
#3 Det där gäller samtliga hamsterarter, ingen hamster ska stå i direkt solljus eller drag då det är rent skadligt. Det är inget specifikt för Campbells.
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck
#3: okej:)