Tectake hamsterbur i trä
Hittade den här hamsterburen i trä, väldigt fin. Men det jag funderar på är, hur rengör man den? Man kan väl inte heller ha 1 dm strö i botten. Lite trist. Väldigt fin annars. Nästan så man börjar fundera på att byta Bur. Fast jag har en detolf och det är kanske till att byta ner sig till en mindre. Det vill man ju inte.
Den är fin tycker jag men skulle inte köpa den till hamster eftersom det är så mycket fokus på höjd och våningsplan istället för golvyta… De är ju lite i vägen när man vill ha mycket strö 😊 Och verkar opraktiskt med så mycket trä, speciellt om man har en hamster som kissar överallt 😅 Men man kan väl säkert behandla träet på nåt sätt så att det håller bättre!
Vi pratade om denna i en annan tråd för inte så längesen. Då kom vi fram att "husen" verkar sitta fast i själva buren och är inte ens lämpliga då dom saknar bland annat tak 😅
Den är jättefin men kanske inte optimal för just hamster i och med höjder och mycket trä som kan bli nerkissat och söndergnagt.
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck
Jag planerar faktist att köpa denna till hösten!
Tänker att man får ha Bottenmaterial upp till första våningen, kanske lite högre också vet inte riktigt. Är det så att det ramlar ut från springorna vid luckan där nere får man sätta något för.
Husen gissar jag går att ta bort 😊
Jag tror, av vad jag sett på Youtube, att både husen och hyllorna går att ta bort om man vill. Sen har jag läst här om ett lack man kan använda för att träet ska vara mer hållbart.
Har själv kollat på en sån, tycker de är fina😊 Den har ju bra mått på bottenytan också. Rengöra och byta strö kan man ju göra uppifrån som man gör på tex akvarier. Luckan där nere blir ju lite onödig dock.
Jag tycker att du inte borde byta bur😅 då en detolf är bra. Och att husen i trä huset sitter fast. Då det är trä golv. Även om man har spån i huset kommer det inte vara mycket vad kan det bli? Skulle gissa på inte mer än 10 centimeter då de oftast vill gräva längre ner än 10 centimeter.