Hamster iFokus

Hamster

Etikettguldhamster
Läst 231 ggr
Elsa.2008
2

Städa buren

Hej! Jag har en guldhamster som heter Snobben. Han är en hyfsat rumsren hamster och kissar bara i sin egen toalett men bajsar i sitt strö, mest i sitt hus. Bör jag ändå byta ut ALLT strö i buren när jag gör den veckovisa städningen? Hur städar ni er guldhamsters Bur? Tacksam för svar!

Cireea
1

Nej, du behöver absolut inte städa hela buren varje vecka. Jag storstädar mina burar med någon månads mellanrum och det är först då jag tömmer hela buren.

Annars punktstädar jag buren, det vill säga rensar bort kiss och avföring samt byter ut bomaterial varje vecka.

"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck

Meraxes
1

Jag storstädar också buren ca en gång i månaden, och punktstädar varje dag (dvs tar bort bajs och kiss). Min hamster kissar i sitt hus så jag får städa där varje dag med och byta ut det smutsiga bomaterialet 😊

Jillyana
0

Fråga, silar ni bajset eller plockar ni bara upp det med handen eller hur gör ni? Min första hamster(stackrn hade det inte bra) sket ju verkligen ÖVERALLT. Visserligen byttes allt en gång i veckan. Han hade en på tok för liten Bur och en typ 5cm hög botten så jag var tvungen att byta så ofta annars var det mindre spån än skit :/ jag undrar bara hur bi tar bort bajset mer specifikt då det är så litet.

[Elina07]
0

#3: jag har ett litet sopkit från Biltema som jag plockar upp det med när jag rensar buren.

Meraxes
0

#3 Jag plockar upp bajsplupparna med en liten plastsked 😁 Min hamster bajsar oftast på ungefär samma ställe så det är rätt enkelt att skopa upp.

Jillyana
0

Okej, tack för svaren <3