Hybridunge ensam?
En bekant till mig bad om hjälp med sina hamstrar som troligtvis är hybrider.
Jag har själv bara ägt hamster i ett halvår så jag känner att jag inte har kunskap nog för att ge henne råd så jag tänkte fråga här.
Själv har jag två vintervita hanar som trivs jättebra ihop.
Hon har iaf haft två hybrider, hanar, som bott ihop hela sina liv (8 månader). Den ena dog plötsligt och hon köpte då efter en vecka en unge till hanen som
blivit ensam och det slutade med att ungen blev biten så att det blev ett litet sår.
Hon tänker nu att den äldre hanen får fortsätta bo ensam.
Men hon vet inte hur hon ska göra med ungen. Den är bara 5-6 veckor och den bodde i samma Bur som sina bröder hemma hos den som sålde den. Ska hon köpa en av bröderna eller låta den också vara själv? Den har varit ifrån sina bröder i 2-3 dagar tror jag, kan det göra det svårare för den att acceptera sina bröder igen?
Är bebisen också Hybrid alltså?
Ja det kan blir svårare men jag skulle nog ändå försökt med tanke på den unga åldern. Går det inte så har man åtminstone gjort det man kunnat för att följa lagen och hamstern har fått en chans att bo med en annan. 😊
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck
#1: Ingen av dom är köpta på djuraffär men de har nog ingen stamtavla eftersom hon kallar dom hybrider.
Hon är lite orolig att ungen ska ha blivit skrämd för andra hamstrar nu men dom kanske känner igen sina syskon?
Ska iaf föreslå att hon kollar om ngn av bröderna finns kvar.
#2 utan stamtavla är vintervita och Campbells hybrider, oavsett om dom kommer från en "privat uppfödare" eller butik.
Känner igen gör dom inte men det kan gå ändå och med tanke på hur lagen är utformad och ungens ringa ålder så hade jag testat. 🥰
#3: ja precis😊 Men menade att jag aldrig frågat henne om någon av de har stamtavla eftersom hon själv kallar dom hybrider. Tror hon menar alla då, även ungen. Men jag är inte säker.
#4 Ja men då är dom säkert det 😊