Behandla träbur?
Till hösten ska jag köpa en ny Bur och har verkligen förälskat mig i tectake s burar. men dem är ju till stor del trä och chansen att hon kissar på träet är ganska stor. Så nu undrar jag om man kan behandla träet med något för att det inte ska suga åt sig av kisset? Får såklart inte vara giftigt..
Har ni tips på någon annan bra Bur får ni gärna skriva det. ☺️
- Redigerat 2021-07-18 11:13 av anonympajas
Jag lackar de platåer, hus och hyllplan i trä jag har med lack från Rodipet. Är riktigt positivt överraskad. Då min hamster inte kissar på inredning har jag inget lackat hos honom ännu - men min erfarenhet bygger på mina 6 möss som kissar på allt och än sålänge luktar inget av det som är lackat :)
Som tips på Bur slår jag, som alltid, ett slag för Living World Green Moving Home – Eco habitat.
- Redigerat 2021-07-18 11:31 av Loviiisa
#1 okej, då provar vi det!☺️ Tycker att buren du rekomenderar är lite liten! 🙈☺️
#2 Jag vet inte om jag skulle kalla 100x55x50 litet men såklart man vill ha så mycket cm man kan få och får plats med :)
Får man fråga vilken modell du kikar på?
- Redigerat 2021-07-18 11:56 av Loviiisa
#1 Rekommenderar också Eco-buren.
Även Marrakesch-burarna är bra.
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck
Har ingen erfarenhet av träburar men dom var fina! Snyggt med naturliga material. Själv har jag alltid kört med Ferplast Duna burar och tycker att dom fungerar bra 😊
🌸 Det du inte har - behöver du inte just nu
#3 det är verkligen så att varje cm räknas med de små djuren 🙈
Ej bestämt mig riktigt över vilken modell, men någon som är över 110 lång iallafall ☺️
#4 är inte Marrakesch-burarna väldigt låga?
Ferplast har bra burar. Själv har jag Maxi Duna Multy
- Redigerat 2021-07-21 12:49 av [Elina07]