Tectake bur
Någon som har tectake Bur? Den som är 115x60. Ser så fin ut, om än lite liten kanske.
Tänker att man får ha Bottenmaterial över första våningen och kanske sätta någon skiva för den högsta så hamstern inte kan ramla ner.
Hur fungerar den för er? Hur har ni inrett? Skicka gärna bild
- Redigerat 2021-06-27 17:54 av anonympajas
Kan du länka till buren du menar?
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck
Aha, den!
Det enda jag hört är att folk fått problem med hamster som kissar på träet vilket lett till problem med mögel då man inte får bort urinen.
- Redigerat 2021-06-27 18:02 av Cireea
Jag funderar över storleken på husen som är i buren? Samt storleken på ingångarna till dessa. Ser lite små ut om buren är till en guldhamster?
#4 hmm… dom kanske går att plocka ut? 🤔
Vet inte om dom sitter fast i själva buren.
#5 Kanske det, vore ju bra för buren ser väldigt fin ut. Ser bara inte ut som att det är ett "helt hus" utan tre sidor som har burens vägg som baksida. Kan ju iof tänkas vara flyttbart ändå.
Till TS, om du har ork/tid/villig att prova så har bl.a. rodipet husdjurs-säker lack som man kan använda för att minimera risken att träet tar upp urin och vätska. Ska dock målas 3 ggr, har själv gjort detta med hyllplan till mina möss och där har det funkat väldigt bra.
#6 Då kommer dom inte ens räknas som hus då jag har för mig att det krävs tak för att det ska vara ett hus/bolåda. Eget hus måste man sätta in oavsett storlek på det som följer med.
- Redigerat 2021-06-27 18:19 av Cireea
#7 Vet inte om jag ser fel, men ser inte ut som de har något tak heller 🤔 Nu har jag ju inget intresse av buren men undrar hur de tänkte där.. (om de faktiskt är taklösa och vägglösa).
#8 Ja något tak är det inte 🤔 vad konstigt att dom valt att göra så.. blir ju inte alls tryggt för hamstern att boa i ett hus utan tak 😅