Hamster iFokus

Hamster

Etiketterguldhamsterhälsahamstertillbehördvärghamster
Läst 327 ggr
Hejhjälpmejj
0

Vad kan man använda förutom ludd

Hej, jag har läst att ludd till hamstrar är farligt och undrar då vad man kan använda istället?
Har försökt googla men hittar inget, vad använder ni som ej använder ludd? Tack på förhand ☺️

Loviiisa
0

Menar du som bomaterial? Enklaste är att använda vanligt mjukt toalettpapper och riv i smala strimlor. (själv använder jag helst oblekt men vet ej om det har någon större betydelse).

Hejhjälpmejj
0

#0: menar det man har i huset som dom kan sova i eller vad man ska säga 😅

Cireea
0

Rivet toapapper 😊

"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck

Loviiisa
0

#2 Då funkar det utmärkt med rivet toapapper!

Hejhjälpmejj
0

#3: tack så mycket för hjälpen

[nellysofia123456]
0

Jag kör med oblekt toalettpapper vet ej om det är farligt med annat men vill ej ta några risker

Bilbo123
0

Toapapper är det bästa! Dem skadas inte av att ha det i kindpåsarna och de kan inte linda in sig i det.🥰

harryhamstern
0

#0: jag använder toalettpapper, funkar kanon,du kan bara riva så mycket som du tror är lagom och lägga ner det i buren så tar hamstern in det i sitt hus. Den strimlar det också ibland själv!😀

Brieost
0

Funkar hushållspapper lika bra som toapapper?

🌸 Det du inte har - behöver du inte just nu

• Redigerat 2021-07-15 17:29 av Brieost
Cireea
1

#9 Nej, man bör inte använda hushållspapper eller servetter då dom inte går isär lika lätt som toapapper. Deras fibrer är uppbyggda annorlunda och gjorda för att hålla ihop. Testa blöta båda sorter så ser du skillnaden 😊

• Redigerat 2021-07-15 17:36 av Cireea
Brieost
0

#10 Å 17. Har hushållspapper nu 🤭
Tänkte att toalettpapper kan ludda av sig i kindpåsarna ni vet som det kan bli på händerna efter att man besökt en offentlig toalett å inte vill använda handblåsen…

Ps Tack för glada emojin 🤗

• Redigerat 2021-07-15 18:10 av Brieost
Brieost
0

Det är alltså ingen fara att toalettpapper bösar av sig i kindpåsarna?

Brieost
0

Förlåt om jag e tjatig men vill gärna att någon förklarar varför toalettpapper är att föredra framför hushållspapper. Jag förstår inte riktigt varför 😇

[Elina07]
0

#13: toalett papper är i regel mjukare än hushållspapper. ☺️

Cireea
2

#13 Därför att toapapper är gjort att gå sönder medan hushållspapper och servetter är gjort att hålla ihop. Hushållspapperets fibrer är inte uppbyggd på samma sätt. Detta kan alltså leda till problem exempelvis om hamstern hamstrar hushållspapper samtidigt som Färskmat eller liknande.

Tillägg: Detta är anledningen till att man aldrig rekommenderas att spola ner hushållspapper eller servetter i toan då det orsakar stopp i rören. Dessa typer av papper är inte gjorda för att gå sönder lätt utan hålla ihop.

• Redigerat 2021-07-16 17:53 av Cireea
Brieost
0

#14 Ja det e ju förstås mysigt att bädda mjukt 🙂
#15 Ah, när du förklarade vilka problem det kan resultera i hänger jag med.

Tack båda! Ska byta till toalettpapper

Hamster..zoo123
0

Rivet toapapper, som jag sedan gnuggar på mina armar så det ska lukta mig.