Hamster iFokus

Hamster

Etikettguldhamster
Läst 230 ggr
mandolin
2021-06-15 15:15
0

Guldhamster i Göteborg

Hej! Jag undrar var man kan köpa en guldhamster i Göteborg med omnejd?
Jag har tittat på Hamsterföreningens hemsida över uppfödare, där finns inte så många i denna landsända. Vi håller på att läsa på om allt om hamster och siktar på att kunna erbjuda ett fint hem i slutet av sommaren. :)
Tacksam för tips!

Jillyana
2021-06-15 16:31
1

Här finns en karta över uppfödare (tror det är från hela norden) https://hamster.ifokus.se/discussion/1493503/uppfodarkarta klicka dig bar fram till kartan och zooma in i det onråde du är untresserad av :)

Välkommen till Sveriges bästa, och kanske det största, hamsterforum! Här hos oss finns massor av intressanta diskussioner, artiklar och tävlingar inom många olika ämnen, som avel, genetik, hälsa, kosthållning mm. Hamster.ifokus är helt fristående ifrån alla klubbar /föreningar. Välkommen in du också! Och det bästa är att det kostar inget att vara medlem.
mandolin
2021-06-15 16:57
0

#1: Tack! Verkar dock vara rätt tomt på västkusten.

Jillyana
2021-06-15 17:06
1

#2: relativt men hur långt kan du åka för hamstern? I vissa fall kan uppfödare långt bort hjälpa till med transport och det finns tydligfn grupper för detta på fb ;)

mandolin
2021-06-15 17:31
1

#3: Det ordnar sig även om jag får åka en bit! Tyckte bara det var värt att fråga, ifall jag missat något. 😊

Cireea
2021-06-15 18:39
0

Så farligt långt bort tycker jag inte dom är, Trollhättan och Björketorp är ju rent nästgårds! 😉

Hade gränsen varit öppen hade jag kunnat möta dig i Göteborg med bebis från mig. Men har du inte bråttom så har jag kullar i höst och då kan vi förhoppningsvis lösa transportfrågan lättare då gränsen öppnas mer och mer.

"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck

mandolin
2021-06-15 19:02
0

#5: Instämmer, det är inte jättelångt egentligen. 😊 Var finns du?

Cireea
2021-06-15 19:02
2

#6 Jag finns i Moss 😊

"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck