Hamster iFokus

Hamster

Etiketter: guldhamsterhälsahamster
Läst 100 ggr
Bilbo123
0

Hur mycket ska min hamster väga?

Hej! Jag undrar hur mycket min snart 2 månader gammal guldhamsterhona ska väga för att må bra.
Tacksam för svar! :D

• Redigerat 2021-06-03 18:03 av Cireea
Cireea
0

Det finns inget svar på den frågan eftersom alla hamstrar är enskilda individer. Det som är normalt för en är övervikt för en annan och undervikt för en tredje.

Du måste utgå från hur hamstern ser ut och känns.

"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck

Bilbo123
0

Ok tack för svar! Tycker nog hon väger lite lite men hon ska få lite större portioner Färskmat de följande dagarna.
Eller är det dåligt?

Cireea
0

#2 Varför tor du att hon väger mindre än hon borde?

Bilbo123
0

Tycker hon är väldigt tunn om jag jämför med när min andra var liten.

Bilbo123
0

Men det kanske inte är någon fara?

Cireea
0

#4 Då har du inte läst vad jag skrev i min första kommentar. Alla hamstrar är enskilda individer och därmed finns det ingen mening att jämföra olika hamstrar med varandra.

Jag har fött upp ett hundratal hamstrar. Alla är olika. Den som är minst när dom är små är plötsligt störst som vuxen. En kanske väger 80g vid en viss ålder medan en annan väger 100g vid samma ålder. Det är så individuellt att man inte kan jämföra en individ med en annan.

Du måste alltid utgå från individen i sig. Känns hamstern bra och ser bra ut så behöver du inte fundera mer på det. Unga hamstrar går även dom igenom en "tonårsperiod" där vissa kan vara lite taniga utan att vara rent mager.

Ger man ett bra Foder och varierande Färskmat i lagom mängd så finns det inget att oroa sig för, förutsatt att hamstern i sig är frisk. Är hamstern sjuk är det givetvis en helt annan fråga att diskutera.

Bilbo123
0

Ok! Tack för svar! Jag ger ett Foder med bra omdömen och Färskmat i lagom mängd tre gånger i veckan. Brukar variera lite. Så då är det alltså inget att oroa sig för? Hon är frisk så vitt jag ser förutom det att jag tyckte hon såg en aning spinkig ut. Tack för hjälpen!

Cireea
0

Jag hade inte oroat mig. Hon är så pass ung att hon har massor av tid på sig att växa och få den vikt som passar henne. Vissa hamstrar är lite tanigare än andra, mycket beror helt enkelt på linjen den kommer ifrån.

Vilket Foder ger du?

Bilbo123
0

Tror det heter typ Bunny hamster dröm.

Cireea
0

Det är ett bra Foder så jag hade inte oroat mig att hamstern saknar något i foderväg i alla fall 😊

Bilbo123
0

Ok, tack så mycket. Då fortsätter vi med det fodret i framtiden med!😊