Hamster iFokus

Hamster

Etiketterguldhamsterburar
Läst 309 ggr
hanahdelic
0

Allmänna frågor om detolf

Hej! Jag har precis fått hem en liten guldhamster-tjej! Hon bor just nu i ett akvarium som är 74x34x34 om jag inte minns måtten helt fel. Jag vill väldigt gärna ge henne mer plats, såklart! Så jag har lite frågor till er som har gjort om detolf-vitrinskåp till hamsterbur.🐹

1. Vad har ni detolfen på, för jag vågar anta att den inte står på golvet😅

2. Hur har ni gjort med ”lock”. Jag har nämligen 2 katter som måste hållas utanför buren. (Dom är aldrig i samma rum som hamstern utan uppsyn oavsett men olyckor kan tyvärr hända utan lock, hur snälla katterna än är😋)

3. Hur trivs era guldhamstrar? Är dom nöjda med att ha så enormt med plats, eller finns det en risk att hon blir stressad?

Jag är helt ny på hamster-ägandet och tar tacksamt emot alla erfarenheter och tips!

Cireea
0
  1. Vet att många har dom på en byrå från IKEA. Kom dock ihåg att lägga något under glaset (exempelvis en tunn träskiva), annars finns risk att tyngden från Bottenmaterial + inredning får glaset att spricka och gå sönder.

2. Nätgaller från Biltema, länk nedan:
    https://www.biltema.se/bygg/forvaringshyllor/forvaringssystem/tradhylla-2000024231

3. Beror på individen. Vissa trivs hur bra som helst medan andra inte gör det. Du får se hur din reagerar.

"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck

Trådhylla
Jillyana
0

#1: jag köpte två hyllor från ikea och lade ner skåpet direkt på dessa. Skåpet är något längre så glaset ligger direkt emot hyllorna och sticker endast ut lite, ca5cm skulle jag gissa på. Är detta farligt alltså?

Sofie
0

#2: Hej, jag håller också på att göra om en detolf till Bur 😊
Som jag har fattat det så är det precis så det ska vara, att träkanterna på detolfen ska sticka ut lite på varje sida.
Jag tror du har gjort helt rätt 👍🏼

Denna kommentar har tagits bort.
91Marran
0

#4 Har du frågat om lov att få dela bilden?

Mvh
Mig

Cireea
0

Det är INTE tillåtet att ta bilder från andra hur som helst. Delar man en bild som inte är sin egen ska man ha tillåtelse från ägaren och detta ska framgå tydligt i inlägget/kommentaren.

Läs våra Sajtregler samt tillhörande inlägg som finns nedan dom.

"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck

Jillyana
0

#3: ah, jo jag misstänkte det men vart osäker så tänkte passa på att fråga XD

Bilbo123
0
  1. Min står på en inbyggd hylla i mitt badrum.
  2. Jag använder hyllplanen som man får med. Och eftersom att de inte räcker över hela så tar jag ett galler och lägger där. Det är gallret som jag öppnar när jag ska ner i buren
  3. Olika beroende av vilken individ man pratar om men alla mina har trivts super i den!🙂
HaMsTeRpLaMsTeR123
0

Är detolf en bra Bur? Alltså får man plats med mycket tillexempel Bottenmaterial, gömmor och såna saker?

Bilbo123
0

Jag tycker att detolf är superbra på alla sätt och vis

HaMsTeRpLaMsTeR123
0

Okej😊

Pizza
0

#8: badrum?

Bilbo123
0

Japp. Det är badrummet som ingen är i (har två) så dem har det tyst och lugnt där inne.

Pizza
0

#13: smart