Hamster iFokus

Hamster

Etiketterbeteendehamsterdvärghamster
Läst 187 ggr
CupcakeΣ(>Д<)
2021-05-14 19:22
1

Köpa dvärghamster?

Jag brukar dagligen titta in på blocket för att se vad det finns för söta till salu, idag hittade jag en annons för en omplacering av dvärghamster. Jag blev kär direkt 😁
Men dvärghamster är inget jag planerat köpa, dels för att jag har fått uppfattningen om att de är små och snabba. Men samtidigt som det skulle det vara kul att testa.
Frågan är om det är lika kul med dvärghamster som guldhamster?

Vänliga hälsningar

blåbärskulan
2021-05-14 19:28
0

Köp av uppfödare.

Meraxes
2021-05-14 23:33
3

#1 Men nu rör det ju sig om en omplacering…!

Cireea
2021-05-15 01:14
1

Jag tyckte inte att dvärghamster var lika givande som guldhamster. 😊 För min del är dom för små, har mer revirbeteende och var bara allmänt inte rätt för mig.

"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck

[Heroic]
2021-05-15 01:33
2

Har själv haft många dvärghamstrar i mitt liv, det var ju kul men samtidigt mycket att städa ( särskilt om man har de inomhus viket (som jag uppfattar det) är det vanligaste att man har).

Som de flesta gnagare bajsar de även ofta och lite var som. Men jag hade en boll som de oftast var i utanför buren och det fungerade bra och har förhindrat att de t.ex. skadar sig. Så den enda nackdelen jag kommer på var ju egentligen att man måste städa buren rätt ofta (fick städa den dagligen). Och sedan förstod jag inte hur men ibland lyckades de smita från buren så var noga med vilken Bur du köper.

Men om du är redo för detta så tror jag att det skulle vara funka jättebra.

Och det här med att bli kär i djur… har en kisse här hemma som även jag blev kär i som behövde akut hem och det är värt att slit och jobb, tycker jag. 🤗

Hoppas detta var till hjälp 😁😊

Thea.1
2021-05-15 03:31
1

#3: Sant😂 har en dvärghamster som inte är rolig alls, ändå om jag haft dvärghamstrar de senaste 5 åren

:)

CupcakeΣ(>Д<)
2021-05-15 08:43
1

Okej då vet jag 😊
Jag skrev nyss på blocket att jag var intresserad, det är ju alltid kul att testa och se om det är något för mig.

Tack!

Vänliga hälsningar

blåbärskulan
2021-05-15 09:08
0

#2: ah läste inte så noga. bara att han eller hon skulle skaffa dvärghamster.

91Marran
2021-05-15 11:29
0

Jag är mer för dvärghamster. Räddat många på blocket. Har bara haft tre guldhamstrar så inte så mycket erfarenhet om dem som andra har.
Dvärghamster är roligare att titta på. Dock så är guldhamster roligare att ha utanför buren. Guldhamster i en 130L är enligt mig för litet för vissa individer. Hjulet tar upp halva buren nästan.
Kan du länka till annonsen?

Mvh
Mig

CupcakeΣ(>Д<)
2021-05-15 16:36
1

Nu har jag hämtat upp dvärghamstrarna! De är verkligen supersöta!! Snart kan jag börja umgås med de och se vad jag tycker

Vänliga hälsningar

• Redigerat 2021-05-15 17:36 av CupcakeΣ(>Д<)
Cireea
2021-05-15 17:27
0

#4 Men hallå, självklart ska du ha dvärghamstrar inomhus?! Dom är inte alls anpassade för att bo utomhus i vårt klimat.

Angående hamsterbollen så är det inget vi rekommenderar på denna sajt då den är en ren livsfara för hamstern. Hamsterbollar skapar stress för hamstern, vilket det också finns studier på där man kommit fram till detta. Utöver stressen så har bollen dålig ventilation och risk för skador finns med tanke på de små hålen där tassar och tår kan fastna. Finns även risk att hamstern i full fart springer in i en hård möbel eller väggen som kan ge skador.
På denna sajt sätter vi hamsterns välfärd och hälsa i fokus, hamsterbollar och annat olämpligt tillbehör hör inte hit.

Läs igenom våra Sajtregler innan du fortsätter posta här inne.

Cireea
2021-05-15 17:28
0

Blocketannonser eller annonser på andra externa platser som inte är dina egna är inte tillåtet här inne. Läs igenom sajtreglerna om ni känner er osäkra på om ni minns dom.