Levande vĂ€xter? đȘŽ
#0: Som jag förstÄtt det ska man ge VÀxter och blommor med mÄtta och dÄ Àr det enklast att ge det i fÀrskmat-format och inte som fri tillgÄng i kruka, men det kan sÀkert finnas undantag.
HÀr finns en artikel med en lista över VÀxter och blommor:
https://hamster.ifokus.se/discussion/1452136/vaxter-i-buren
// Harley
Jag lÀste pÄ om det för inte sÄ lÀnge sedan och det finns vissa VÀxter man kan ha i hamsterburen. Vissa fÀrska kryddor kan man ha i buren, som till exempel koriander, persilja och dill, det finns fler men jag Àr inte helt sÀker pÄ vilka man kan ha.
Man kan ju ocksÄ sÄ saker sjÀlv att ha i buren. Jag brukar sÄ krasse att sÀtta i buren, det Àr uppskattat av min guldhamster i alla fall. Just nu testar jag Àven att sÄ solrosfrön. KattgrÀs kan man Àven ha i hamsterburen.
Det finns Àven en del krukvÀxter man kan sÀtta i buren. Jag kan inte sÄ mÄnga, men jag hade tÀnkt test ha ampelliljor i hamster buren.
Hoppas det hjÀlpte!
En del VÀxter kan man ha i buren, dock skulle jag inte rekommendera en hel kruka persilja dÄ man ska vara lite försiktig med mÀngden. DÀr skulle jag ge nÄgra kvistar bara.
Annars fungerar det ju toppen med Gnagpinnar dÀr löven Àr kvar. Tar du frÄn frukttrÀd kan du ha kvar blommorna eller exempelvis rönn sÄ kan du ha kvar lite av bÀren ocksÄ.
Sen fungerar olika typer av bÀrris sÄsom blÄbÀr.
LĂ€nken i #1 hjĂ€lper dig med vad som passar đ
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck
Okej tack sÄ mycket för svar!