Hamster iFokus

Hamster

Etiketterhamsterburarskötsel
Läst 539 ggr
Cireea
0

Hur ofta städar du buren?

Hur ser era städrutiner för hamsterburen ut?

Själv storstädar jag mina burar vid behov, ibland blir det en gång i månaden men oftast varannan till var tredje månad. Dock punktstädar jag flera gånger i veckan för att hålla burarna fräscha. 😊

"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck

Meraxes
0

Jag punktstädar buren varje dag och tvättar hjulet några gånger i veckan pga hamsterkiss där i 😁 Storstädar gör jag en gång i månaden och då byter jag hälften av allt strö ungefär 😊

HaMsTeRpLaMsTeR123
0

Det enda jag gör är att storstäda en gång i vecken och såklart byta toaletten varannan vecka ölet varje dag.

Robbo&Breton
0

Jag storstädar oftast burarna efter behov. Men brukar landa på någon gång i månaden eller mer sällan ibland. Dock så småstäder jag även burarna några gånger i veckan. Är dock mycket beroende på hamstern/hamstrarna i buren, då vissa föredrar att få det städat oftare och vissa mer sällan. ☺️

HaMsTeRpLaMsTeR123
0

Oj jag menade att jag storstädar en gång i månadern😅 ops

• Redigerat 2021-05-08 11:46 av HaMsTeRpLaMsTeR123
HaMsTeRpLaMsTeR123
0

Märkte nu att det blev VÄLDIGT många stavfel i den första så jag skriver om den: det jag gör är att storstäda en gång i månaden och byta toaletten varannan eller varje dag

anma04
0

Jag punktstädar några gånger i veckan men storstädar max en gång per månad. Sparar alltid av det gamla ströet även när jag storstädar.

blåbärskulan
0

Storstädar hela buren en gång varje eller varannan månad. Har en stor detolfbur. Slänger all spån då, hon verkar inte bry sig. Verkar bara bara nyfiken över det nya spånet. Småstädar varannan eller var tredje dag.

• Redigerat 2021-05-09 11:50 av blåbärskulan
Kanin och hamster
0

Jag brukar tömma mina hamstrars sandvad var tredje dag ungefär,tvätta hjulet 2 gånger i veckan och så städar jag buren en gång i veckan men varannan vecka storstädar jag.🙃

Thea.1
0

Har detolf så städar mer sällan, men städar ca 1 gång varannan månad men sköljer av hjulet, byter Sand och gör i ordning lite då och då så att de håller sig fräscht :)

:)

sxnoo
0

jag stor städar aldrig min Bur. jag punktstädar varannan kväll och en gång i veckan kollar vi till i huset så det ser bra ut (vi har en multi chamber hideout från niteangel)

sunoo

[Elina07]
2

Varannan vecka :)

91Marran
0

#10 Vad har du för Bur?
Jag tyckte att det var jobbigt att punktstäda då mina alltid sket under ströet. Men du kanske inte har det problemet och kan få ut all skit lite lättare. :)

Mvh
Mig

HaMsTeRpLaMsTeR123
1

#12: Min gör samma ;)

sxnoo
0

#12: en Skyline Nagarium Marrakesch från zooplus (:

sunoo

[Lilium]
0

Jag städar buren 1gång i mån och städar lite efter behov pappa gör det varannan vecka då jag är hos mamma❤️

Hamsterälskare2
0

Jag städar en gång i veckan och storstädar varje - var tredje månad.