Hamster iFokus

Hamster

Etiketterguldhamsterhälsabeteende
Läst 160 ggr
Hejhjälpmejj
0

Hamster kliar sig mycket

Min guldhamster har kliat sig väldigt mycket och dragit sig mot galler ochsåvidare och jag har varit väldigt orolig (hon bodde då i en tvåvåningsbur från omegle eller vad sidan heter) det var hennes första Bur men inne på affären såg jag inget kliande och arbetarna sa ingenting om de, min andra dvärghamster hade en likadan Bur men allt var lungt med han,men idag skaffade jag en ny glasbur och inte sett att hon kliar sig något över huvud taget.. Min vän köpte då den andra buren, jag gjorde rent den NOGA och undrar då om det kan ha med att buren va liten och för mörk eller om hon har nån slags ohyra på sig, eller om hon har varit ”under aktiverad” eller något liknande. Hon har inte tappat någon päls under tiden hon hade andra buren. Uppskattar all hjälp jag kan få, om det är något mer ni undrar över är det bara att skriva, tack på förhand

• Redigerat 2021-05-07 00:22 av Cireea
  • Redigerat 2021-05-07 00:37 av Hejhjälpmejj
Cireea
1

Uppsök veterinär för att utesluta ohyra, sjukdom och allergi.
Kan vara allt från kvalster till allergi mot Bottenmaterial eller Foder. Det är omöjligt att avgöra utifrån ditt inlägg. Dock är det inte buren i sig som är orsaken till att en hamster kliar sig. Det fungerar inte så.

Redigerade rubriken. Undvik rubriker som är intetsägande om innehållet. "Hjälp", "Akut!!" eller liknande säger ingenting om innehållet. Informerande och tydliga rubriker är viktigt.

"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck

• Redigerat 2021-05-07 00:24 av Cireea