Tråkigt med hamster
"Dottern önskade sig en dvärghamster men det visade sig inte vara så roligt…..
Köpt på Göteborgs Zoologiska 2021-04-25."
Var är föräldrarna i detta? Man ska inte lära barn att man kan tröttna på djur och ge upp när man vill. Stackars hamster! Föräldrarna måste stå upp i ett sånt läge och förklara vad som gäller. Fast i och för sig är jag glad att hamstern kommer där ifrån.
Jag har haft djur som inte har varit så roliga som tänkt (vi har inte klickat) men inte har jag gett upp för det. Ibland kan man hamna i en svacka men inte så tidigt.
Mvh
Mig
Tråkigt🥺 men tur att dem iaf kan komma till någon som förhoppningsvis är intresserad och väl insatt :p
#2 Ja det är tur.
Mvh
Mig
Och så har djurbutiken sålt på dem en olaglig Bur också…
Milestone ~ uppfödare av Guldhamster (svartbaserat & en del gulbaserat + dominant spot), registrerad i SHS.
www.instagram.com/milestonehamsters
www.facebook.com/milestonehamsters
Den olagliga buren är såld. Stackars den som får bo där i.
Mvh
Mig
Köper man ett djur till sina barn så måste man som vuxen ha intresset och vara beredd att ta över ansvaret för djuren om/när barnen tröttnar.
Man kan inte bara lämna vidare djuret om barnen tröttnat efter ett par veckor.
När min dotter ville ha kanin när hon var 10 år, satte jag mig in i vad det innebar att ha kanin, och var beredd på att ta ansvaret för kaninen.
Mycket riktigt ebbade intresset ut efter ett tag, men kaninerna stannade och jag tog hand om dem. Barnen har också velat ha andra djur, men om jag som vuxen inte känner att jag har intresset och är beredd att ta hand om djuren, blir det inget djur.
De ångrade sig innan en vecka hade gått.
Hade jag haft en unge som tröttnat så hade jag förklarat läget och sagt att djuret är ingen leksak. Inget man lägger i en garderob och tar fram när man vill. Så ungen hade fått stå ut och tagit hand om den tills den avlider. Eller ja inte riktigt så men de hade fått reda på vad ansvar innebär.
Ju större Bur ju roligare är det att ha hamster. Då kan man ändra om och ha olika teman.
Hämtade hem en guldhamster som bodde i en Habitrail Bur. Med en liten tillhörande flaska, matskål, en pinne som jag inte fick med och ett grönt näthjul. Inte konstigt att ungen tröttnade.
Saknar den hamstern. Hon lyckades rymma ur buren och försvann. Hon fick en 130L samla hos mig som hon rymde ifrån. Hamnade på sjukhus och hade ställt en trappa mot ett av lufthålen när jag hade brottom iväg. Hamstervakten tänkte inte på det heller. Så nu har jag slutat klandra mig själv. Hände augusti 2016. En jättego hamster som var framåt och glad. Lätt att hantera. Potatis hette hon.
Mvh
Mig
"Jag säljer den för att min bror vill köpa en katt och detta riskerar hamsterns liv så därför säljer jag den. hamster är född 10 januari 2021" "priset kan diskuteras eftersom jag vill sälja hamster så fort som möjligt då katten kommer att bli farlig för den."
Mvh
Mig
Sitter på blocket varje dag för att se om jag behöver rädda någon hamster. Tar bara emot de som är akut nu, då jag inte har så stor plats längre.
Vilka sitter som jag och spanar på blocket? Jag ser över hela landet, men tar bara emot i närområdet.
Hittade ett sött dvärghamsternamn "Grävis". Visst är det ett bra namn?
Mvh
Mig
#8 Jag fick ta emot den fast jag har tre katter. Enligt honom så var buren trygg för katt. Hur han fick ihop det vet jag inte. Men jag kan inte ta emot den. Ville bara se svaret.
Mvh
Mig
Jisses.. man blir ju mörkrädd 😰Så mycket bristande ansvar hos många.
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck
Hej nu finns supersöta Teddy Bear angora hamsterungar
Mvh
Mig
Teddy bear????
#13 Det undrar jag med. Funderade på Rex men sen är de angora vilket visa kallar långhåriga.
Mvh
Mig
Teddy Bear är bara ett sötare namn för guldhamster då många har ett väldigt björnliknande ansikte. Så det som skrivit är helt enkelt guldhamster långhår.
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck
#15 Då är jag med på vad som menas.
Mvh
Mig
Okej. Tänkte kanske att det var en speciel färg😅