Hybrider tillsammans
Hej måste man ha två hybrider tillsammans? Om man redan har testat att sätta ihop en hamster med en annan och det inte funkat, ska man då fortsätta köpa nya hamstrar och försöka sätta ihop dem tills det funkar och dem inte bråkar?
Förstår inte varför du inte läst det jag skrivit i andra tråden? 🤔 Jag tog upp exakt detta.
Alla dvärghamstrar ska enligt lag bo minst två så länge det inte finns särskilda skäl, exempelvis bråk.
Har man då haft två tillsammans som börjat bråka så pass att man särat så har man skäl nog till att inte sätta ihop dom med nya hamstrar.
Men en chans att bo tillsammans ska dom ha tills dess att det inte fungerar. Att köpa en och hävda att det inte går utan att testa är olagligt.
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck
Ofta så går det bra om de får bra förutsättningar. Stor Bur, bra inredning m.m. Hade imac fantasy 3våningsbur. Till tre stycken. Så kunde de gå ifrån varandra utan att behöva ses hela tiden. Många testar i små burar med dåligt inredning och ingen stimulans utifrån. Sen säger de att det inte går. Till exempel en habitrail Bur eller en miniduna.
Får de bara bra förutsättningar så går det bra i det flesta fallen. Har tagit hand om hamstrar som bott i små burar där det inte har fungerat. Man måste ge djuren en ärlig chans.
Mvh
Mig
#1: oj förlåt jag glömde den gamla tråden😬 men tack för svar. Jag har två dvärg som jag redan har försökt sätta ihop och det gick ganska dåligt
#2: jag har IKEA detolf med 30 cm strö och bra inredning så jag tror det skulle funkat fint men det gjorde det inte :(